| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Dijital Beşeri Bilimler ve Haritalamaya Giriş | Gold, Matthew K., ve Lauren F. Klein, eds. Dijital Beşeri Bilimler Tartışmaları. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2016. | 
	| 2 | Vektör ve Raster Verilere Giriş | Gregory, Ian, ve Alistair Geddes, eds. Mekânsal Beşeri Bilimlere Doğru: Tarihsel CBS ve Mekânsal Tarih. Bloomington: Indiana University Press, 2014, Bölüm 1. | 
	| 3 | Tarihi Haritaların Coğrafi Referanslandırılması | Knowles, Anne Kelly, ve Amy Hillier, eds. Tarihi Yerleştirmek: Haritalar, Mekânsal Veriler ve CBS Tarih Araştırmalarını Nasıl Değiştiriyor? Redlands: ESRI Press, 2008, Bölüm 2. | 
	| 4 | Vektör Verileri, Şekiller Ekleme ve Öznitelikleri Keşfetme | Harris, Trevor M., ve Jessie R. Kraft. "Uygulamada Kültürel Coğrafyalar: Tarihsel Değişimin Haritalandırılması." Cultural Geographies 9, no. 1 (2002): 30-55. | 
	| 5 | Yükseklik Analizi için Raster Veriler (örn. DEM'ler) ile Çalışma | Hurni, Lorenz, vd. "Tarihi Coğrafyada Sayısal Yükseklik Modelleri." The Cartographic Journal 51, no. 3 (2014): 209-222. | 
	| 6 | Mekânsal Analize Giriş: Mesafe ve Yakınlık Hesaplamaları | Gregory, Ian N., ve Richard G. Healey. "Tarihsel CBS: Geçmişin Coğrafyalarını Yapılandırma, Haritalama ve Analiz Etme." Progress in Human Geography 31, no. 5 (2007): 638-653. | 
	| 7 | Görünürlük Analizi (Viewshed) | Wheatley, David. "Kümülatif Görünüm Havzası Analizi: Kesişebilirliğin Araştırılması için CBS Tabanlı Bir Yöntem ve Arkeolojik Uygulaması." Arkeoloji Dergisi 21 (1995): 13-25. | 
	| 8 | Ara Sınav: Öğrenci Sunumları ve Proje İlerlemesi | Ön veri setlerini analiz eden öğrenci liderliğindeki sunumlar. | 
	| 9 | En Düşük Maliyetli Yol Analizi | Herzog, Irmela. "Arkeolojik Peyzaj Araştırmalarında En Düşük Maliyetli Yol Analizinin Potansiyeli ve Sınırları." Analecta Praehistorica Leidensia 41 (2010): 82-106. | 
	| 10 | QField ile Veri Toplama: Fotoğrafları ve Koordinatları Entegre Etme | QField Dokümantasyonunu okuyun: https://qfield.org/. | 
	| 11 | Dikey Özelliklerin 3D Haritalanması ve Görselleştirilmesi | Vincent, Andrew. "Mirasın Korunması için 3D CBS: Tarihi Anıtlar Örneği." Arkeoloji ve Kültürel Mirasta Dijital Uygulamalar 3, no. 1 (2016): 14-21. | 
	| 12 | Beşeri Bilimler Araştırmaları için Veri Görselleştirmeleri Tasarlama | Friendly, Michael. "Tematik Kartografi, İstatistiksel Grafikler ve Veri Görselleştirme Tarihinde Dönüm Noktaları." Proceedings of the Visualization Conference (2006): 1- 15. | 
	| 13 | Haritalarla Hikaye Anlatımı ve Yaygınlaştırma Stratejileri | Caquard, Sébastien. "Cartography I: Mapping Narrative Cartography." Progress in Human Geography 37, no. 1 (2013): 135-144. | 
	| 14 | Final Sunumları ve Kurs Özeti | Final sunumları ve akran tartışmaları. | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek