| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Dijital Beşeri Bilimler ve Haritalamaya Giriş | 
    Gold, Matthew K., ve Lauren F. Klein, eds. Dijital Beşeri Bilimler Tartışmaları. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2016. | 
    
	| 2 | 
    Vektör ve Raster Verilere Giriş | 
    Gregory, Ian, ve Alistair Geddes, eds. Mekânsal Beşeri Bilimlere Doğru: Tarihsel CBS ve Mekânsal Tarih. Bloomington: Indiana University Press, 2014, Bölüm 1. | 
    
	| 3 | 
    Tarihi Haritaların Coğrafi Referanslandırılması | 
    Knowles, Anne Kelly, ve Amy Hillier, eds. Tarihi Yerleştirmek: Haritalar, Mekânsal Veriler ve CBS Tarih Araştırmalarını Nasıl Değiştiriyor? Redlands: ESRI Press, 2008, Bölüm 2. | 
    
	| 4 | 
    Vektör Verileri, Şekiller Ekleme ve Öznitelikleri Keşfetme | 
    Harris, Trevor M., ve Jessie R. Kraft. "Uygulamada Kültürel Coğrafyalar: Tarihsel Değişimin Haritalandırılması." Cultural Geographies 9, no. 1 (2002): 30-55. | 
    
	| 5 | 
    Yükseklik Analizi için Raster Veriler (örn. DEM'ler) ile Çalışma | 
    Hurni, Lorenz, vd. "Tarihi Coğrafyada Sayısal Yükseklik Modelleri." The Cartographic Journal 51, no. 3 (2014): 209-222. | 
    
	| 6 | 
    Mekânsal Analize Giriş: Mesafe ve Yakınlık Hesaplamaları | 
    Gregory, Ian N., ve Richard G. Healey. "Tarihsel CBS: Geçmişin Coğrafyalarını Yapılandırma, Haritalama ve Analiz Etme." Progress in Human Geography 31, no. 5 (2007): 638-653. | 
    
	| 7 | 
    Görünürlük Analizi (Viewshed) | 
    Wheatley, David. "Kümülatif Görünüm Havzası Analizi: Kesişebilirliğin Araştırılması için CBS Tabanlı Bir Yöntem ve Arkeolojik Uygulaması." Arkeoloji Dergisi 21 (1995): 13-25. | 
    
	| 8 | 
    Ara Sınav: Öğrenci Sunumları ve Proje İlerlemesi | 
    Ön veri setlerini analiz eden öğrenci liderliğindeki sunumlar. | 
    
	| 9 | 
    En Düşük Maliyetli Yol Analizi | 
    Herzog, Irmela. "Arkeolojik Peyzaj Araştırmalarında En Düşük Maliyetli Yol Analizinin Potansiyeli ve Sınırları." Analecta Praehistorica Leidensia 41 (2010): 82-106. | 
    
	| 10 | 
    QField ile Veri Toplama: Fotoğrafları ve Koordinatları Entegre Etme | 
    QField Dokümantasyonunu okuyun: https://qfield.org/. | 
    
	| 11 | 
    Dikey Özelliklerin 3D Haritalanması ve Görselleştirilmesi | 
    Vincent, Andrew. "Mirasın Korunması için 3D CBS: Tarihi Anıtlar Örneği." Arkeoloji ve Kültürel Mirasta Dijital Uygulamalar 3, no. 1 (2016): 14-21. | 
    
	| 12 | 
    Beşeri Bilimler Araştırmaları için Veri Görselleştirmeleri Tasarlama | 
    Friendly, Michael. "Tematik Kartografi, İstatistiksel Grafikler ve Veri Görselleştirme Tarihinde Dönüm Noktaları." Proceedings of the Visualization Conference (2006): 1- 15. | 
    
	| 13 | 
    Haritalarla Hikaye Anlatımı ve Yaygınlaştırma Stratejileri | 
    Caquard, Sébastien. "Cartography I: Mapping Narrative Cartography." Progress in Human Geography 37, no. 1 (2013): 135-144. | 
    
	| 14 | 
    Final Sunumları ve Kurs Özeti | 
    Final sunumları ve akran tartışmaları. | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek