DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İngilizcenin Tarihi KHAS 1512 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere İngilizce dilinin doğuşundan modern dünyanın ortak dili olarak ortaya çıkışına kadar olan evrimini tanıtmayı amaçlamaktadır. İngilizceye yönelik bu tarihsel bakış açısı, İngilizcenin farklı dönemleri boyunca yazım, sözcük dağarcığı ve dilbilgisindeki belli başlı değişimleri içermektedir. İngilizcenin evrimi örnek olarak kullanılarak temel dilbilimsel kavramlara da giriş yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Britanya Adaları'nın kısa tarihi, İngilizcenin doğuşu ve tarihsel evreleri, sözcük yazımlarının evrimi, İngilizcenin diğer dillerle etkileşimi, dilbilgisinin evrimi: İsimler ve fiiller, standart İngilizce, Dünya İngilizceleri, ortak dil olarak İngilizce, İngilizcenin eğitim dili olarak kullanımı
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İngilizcenin bugünkü durumuna nasıl ve neden ulaştığını anlamak.
  • 2- Temel dilsel kavramlara ilişkin anlayışa sahip olmak
  • 3- Temel dil farkındalığı geliştirmek
  • 4- İngilizcenin ortak dil olduğuna dair farkındalık geliştirmek
  • 5- Sözlük girişlerini okuyabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Haftalık ders etkinlikleri iki saat ders ve bir saat tartışma şeklinde düzenlenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 İngilizcenin doğuşu, kavim göçlerine dayanan temeller History of English, 1. Bölüm
3 İngilizcenin evrimine tarihsel bakış History of English, 2. Bölüm
4 Sözcük yazımları ve telaffuzun evrimi History of English, 3. Bölüm
5 Kelime dağarcığının gelişimi History of English, 4. Bölüm
6 Yeni kelimelerin oluşumu History of English, 5. Bölüm
7 Anlamsal değişimler History of English, 6. Bölüm
8 Dilbilgisindeki değişimleri: İsimler History of English, 7. Bölüm
9 Dilbilgisindeki değişimleri: Fiiller History of English, 8. Bölüm
10 Standart İngilizce History of English, 10. Bölüm
11 Dünya İngilizceleri History of English, 11. Bölüm “An English Family of Languages?”
12 History of English, 11. Bölüm “An English Family of Languages?” “Repositioning English and multilingualism in English as a Lingua Franca”
13 İngilizcenin eğitim dili olarak kullanımı “Problematizing EMI programs in Turkish higher education: Voices from stakeholders”
14 Toparlama


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Culpeper, J. (2005). History of English, 2nd ed., Routhledge: Oxford.
Crystal, D. (2003). “An English Family of Languages?” in D. Crystal, English as a Global Language, Cambridge University Press: Cambridge. Retrieved from https://www.davidcrystal.com/Files/BooksAndArticles/-4072.pdf
Jenkins, J. (2015) “Repositioning English and multilingualism in English as a Lingua Franca”, Englishes in Practice, 2, 49–85. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/30786077.pdf
İnal, D., Bayyurt, Y. ve Kerestecioğlu, F. (2021). “Problematizing EMI programs in Turkish higher education: Voices from stakeholders” in Y. Bayyurt (ed.), Bloomsbury World Englishes, Volume 3: Pedagogies, Bloomsbury: London.


DİĞER KAYNAKLAR

Crystal, D. (2003). Encyclopaedia of the English Language, 2nd ed., Cambridge University Press: Cambridge.
Oxford English Dictionary, Oxford University Press.
Kerestecioğlu, F. and Bayyurt, Y. (2018). English as the Medium of Instruction in Universities: A Holistic Approach. Retrieved from http://webprs.khas.edu.tr/~kerestec/Pub/EMI_Report.pdf


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 30
Sunum/Jüri 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12121
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5