Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere İngilizce dilinin doğuşundan modern dünyanın ortak dili olarak ortaya çıkışına kadar olan evrimini tanıtmayı amaçlamaktadır. İngilizceye yönelik bu tarihsel bakış açısı, İngilizcenin farklı dönemleri boyunca yazım, sözcük dağarcığı ve dilbilgisindeki belli başlı değişimleri içermektedir. İngilizcenin evrimi örnek olarak kullanılarak temel dilbilimsel kavramlara da giriş yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Britanya Adaları'nın kısa tarihi, İngilizcenin doğuşu ve tarihsel evreleri, sözcük yazımlarının evrimi, İngilizcenin diğer dillerle etkileşimi, dilbilgisinin evrimi: İsimler ve fiiller, standart İngilizce, Dünya İngilizceleri, ortak dil olarak İngilizce, İngilizcenin eğitim dili olarak kullanımı |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İngilizcenin bugünkü durumuna nasıl ve neden ulaştığını anlamak.
- 2- Temel dilsel kavramlara ilişkin anlayışa sahip olmak
- 3- Temel dil farkındalığı geliştirmek
- 4- İngilizcenin ortak dil olduğuna dair farkındalık geliştirmek
- 5- Sözlük girişlerini okuyabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Haftalık ders etkinlikleri iki saat ders ve bir saat tartışma şeklinde düzenlenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
İngilizcenin doğuşu, kavim göçlerine dayanan temeller |
History of English, 1. Bölüm |
3 |
İngilizcenin evrimine tarihsel bakış |
History of English, 2. Bölüm |
4 |
Sözcük yazımları ve telaffuzun evrimi |
History of English, 3. Bölüm |
5 |
Kelime dağarcığının gelişimi |
History of English, 4. Bölüm |
6 |
Yeni kelimelerin oluşumu |
History of English, 5. Bölüm |
7 |
Anlamsal değişimler |
History of English, 6. Bölüm |
8 |
Dilbilgisindeki değişimleri: İsimler |
History of English, 7. Bölüm |
9 |
Dilbilgisindeki değişimleri: Fiiller |
History of English, 8. Bölüm |
10 |
Standart İngilizce |
History of English, 10. Bölüm |
11 |
Dünya İngilizceleri |
History of English, 11. Bölüm “An English Family of Languages?” |
12 |
History of English, 11. Bölüm “An English Family of Languages?” |
“Repositioning English and multilingualism in English as a Lingua Franca” |
13 |
İngilizcenin eğitim dili olarak kullanımı |
“Problematizing EMI programs in Turkish higher education: Voices from stakeholders” |
14 |
Toparlama |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Culpeper, J. (2005). History of English, 2nd ed., Routhledge: Oxford.
Crystal, D. (2003). “An English Family of Languages?” in D. Crystal, English as a Global Language, Cambridge University Press: Cambridge. Retrieved from https://www.davidcrystal.com/Files/BooksAndArticles/-4072.pdf
Jenkins, J. (2015) “Repositioning English and multilingualism in English as a Lingua Franca”, Englishes in Practice, 2, 49–85. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/30786077.pdf
İnal, D., Bayyurt, Y. ve Kerestecioğlu, F. (2021). “Problematizing EMI programs in Turkish higher education: Voices from stakeholders” in Y. Bayyurt (ed.), Bloomsbury World Englishes, Volume 3: Pedagogies, Bloomsbury: London. |