Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Edebiyat Bağlamında Nesneler | KHAS 1470 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, çağdaş günlük nesnelerin kültürel, edebi ve felsefi boyutlarını araştırır. Bu derste öğrenciler, kültürel ve sembolik olarak yüklü bazı gündelik şeyleri inceleyerek çağdaş nesnelerle olan ilişkilerine ilişkin toplumsal, tarihi ve bireysel deneyimleri araştıracaklar. Antroposen çağında, hiper nesneler, zamansal nesneler, sanal şeyler ve şeylerle olan ilişkimizin radikal bir şekilde dijitalleşmesi ve dönüşümünün damgasını vurduğu bu dönemde bu ders şeylerin anlamını ve kültürel/felsefi durumunu ve onlarla ilişki kurma şeklimizi yeniden değerlendirmek için bir ortam sağlama amacındadır. Belgesel ve kurmaca filmler, teorik okumalar ve yaratıcı ödevler aracılığıyla ders, öğrencilere sıradan şeyler hakkında yeni bir bakış açısı geliştirme fırsatı sunar. Nihayetinde öğrencilerin temel varsayımlarına meydan okuyan bu ders, onları şeylerin kültürel, felsefi ve edebi anlamını eleştirel bir şekilde incelemeye davet ediyor. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, gündelik nesnelerin kültürel, edebi ve felsefi boyutlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla inceler. Atık/çöp, burger, parfüm, hediyelik eşya, hap, yağ ve hashtag gibi bazı çağdaş sıradan şeylerin sembolik, tarihsel ve toplumsal anlamları dahil olmak üzere bir dizi konuyu kapsar. Öğrenciler, bu nesnelerin insan deneyimlerini nasıl şekillendirdiğini ve yansıttığını keşfetmek için edebi eserler, felsefi denemeler ve kültürel çalışmalar dahil olmak üzere birincil ve ikincil metinlerle ilgileneceklerdir. Öğrenciler, nesneleri çeşitli kültürel, felsefi ve edebi bağlamlarda analiz edecek ve fikirlerini bireysel araştırma yoluyla geliştirecek ve nihayetinde bir final makalesiyle araştırmalarını eleştirel biçimde sunacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sözlü anlatımlar ve sunumlar, araştırma çalışmaları, yazma çalışmaları, sınıf içi tartışma. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, ana temalar | Giriş dersi |
2 | Felsefe, kültür, edebiyatta Şeyler | Jan Sokol, “Things, Words, Names”, Thinking about Ordinary Things, Karolina, 2013 |
3 | Atık | Wasteland, (dir.) Lucy Walker, 2010 (movie) Brian Thill, Waste, Bloomsbury, 2015. (selection) |
4 | Burger | Carol J. Adams, Burger, Bloomsbury, 2018. (chapter 2) |
5 | Yağ | Whale, dir. Darren Aronofsky, 2022 (movie) (ed.) Jane Evans Braziel, Kathleen Le Besco, Bodies out of Bounds: Fatness and Transgression, 2001. (selected article) Hanne Blank, Fat, Bloomsbury Academic, 2020. |
6 | Parfüm | Patrick Süskind, Perfume (novel) Megan Volpert, Perfume, Bloomsbury, 2022. (selection) |
7 | Müze turu | ziyaret The Museum of Innocence |
8 | Değerlendirme günü | Gözden geçirme ve tartışma |
9 | Hashtag | Elisabeth Losh, Hashtag, Bloomsbury, 2019. (selection) |
10 | Alışveriş merkezi | Georges Perec, Things (novel) Matthew Newton, Shopping Mall, Bloomsbury, 2017. (selection) |
11 | Oyuncak bebek | Dolls, (dir.) Takeshi Kitano, 2002. (movie) Maria Teresa Hart, Doll, Bloomsbury, 2022. (selection) |
12 | Öğrencinin seçtiği konu | Ilan edilecek |
13 | Öğrenci sunumları | Sunumlar |
14 | Öğrenci sunumları | Sunumlar |
Jan Sokol, “Things, Words, Names”, Thinking about Ordinary Things, Karolina, 2013 Wasteland, (dir.) Lucy Walker, 2010 (movie) Brian Thill, Waste, Bloomsbury, 2015. (selection) Carol J. Adams, Burger, Bloomsbury, 2018. (chapter 2) Whale, dir. Darren Aronofsky, 2022 (movie) (ed.) Jane Evans Braziel, Kathleen Le Besco, Bodies out of Bounds: Fatness and Transgression, 2001. (selected article) Hanne Blank, Fat, Bloomsbury Academic, 2020. Patrick Süskind, Perfume (novel) Megan Volpert, Perfume, Bloomsbury, 2022. (selection) Elisabeth Losh, Hashtag, Bloomsbury, 2019. (selection) Georges Perec, Things (novel) Matthew Newton, Shopping Mall, Bloomsbury, 2017. (selection) Dolls, (dir.) Takeshi Kitano, 2002. (movie) Maria Teresa Hart, Doll, Bloomsbury, 2022. (selection) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 2 | 25 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 9 | 35 |
Total: | 12 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 9 | 2 | 18 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 |