DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İşletme, Pazarlama ve Toplum BUS 110 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; işletme ve pazarlama yönetimine toplumsal perspektiften genel bir
giriş yapmaktır. İş idaresinin ve pazarlama yönetiminin, sürdürülebilir kalkınma
amaçları ile ilişkilendirilmesi, tüketicileri daha iyi ve mutlu olmalarına yönlendirebilen
sosyal pazarlama uygulamaları ve kar amacı gütmeyen kurumların pazarlaması
konularındaki temel dinamiklerin öğrencilerle paylaşılması hedeflenmektedir. Bunlara
ek olarak, öğrencilerin şirketler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve toplum arasındaki
karmaşık ilişkileri derinlemesine kavraması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: İşletme, toplum ve pazarlama etkileşimi, sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kar amacı
gütmeyen kuruluşlar, sosyal pazarlama
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İşletme-toplum etkileşimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi
  • 2- İş ve pazarlama yönetim kararları ile sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin bağlantısının kurulması
  • 3- Tüketici davranışlarının iyiye doğru yönlendirilmesini amaçlayan sosyal pazarlama dinamiklerinin öğrenilmesi
  • 4- Kar amacı gütmeyen kuruluşların işleyiş dinamiklerinin ve toplum ile etkileşiminin analiz edilmesi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, vaka analizleri, ilgili alanlarda çalışan davetli yönetici konuşmaları ve öğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction to Business and Society
2 Business and Sustainable Development Goals Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
3 Sustainable Production Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
4 Guest Speaker
5 High-Tech Markets, Technological Innovations, and Sustainability Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
6 Motivating Behavioral Change: Social Marketing Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
7 Midterm Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
8 Guest Speaker
9 Non-profit organizations and sustainable marketing Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
10 Non-profit organizations and sustainable marketing Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
11 Consumer Rights and Responsibilities Kitaptan ve Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
12 Guest Speaker
13 Group Presentations
14 Group Presentations


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Emery, Berry (2021). Sustainable Marketing, Pearson, UK.
https://www.pearson.com/en-gb/subject-catalog/p/sustainablemarketing/P200000004144/9781292394893?tab=table-of-contents


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık verilecek makaleler ve diğer kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 20
Sunum/Jüri 1 40
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık13131
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler141.521
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13131
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4