DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Gelişim |
PSYC 329 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Sosyal gelişim araştırmaları, teorisine eleştirel bir bakış açısı sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, sosyal alandaki gelişime odaklanacak ve yaşam boyu sosyal
gelişimin çeşitli alanlarını etkileyen faktörleri tartışacaktır. Ders, öğrencileri
sosyal gelişimin farklı bağlamlarda nasıl incelenebileceği ve çalışmalardan
elde edilen bilimsel bilginin politika ve uygulamaya nasıl dönüştürülebileceği
konusunda bilgilendirecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çocuklarda ve ergenlerde sosyal gelişimin temellerini tanımlama
- 2- Ebeveyn-çocuk, çocuk-toplum etkileşimleri dahil olmak üzere sosyal gelişimi etkileyen kültürel ve bağlamsal faktörleri anlama
- 3- Sosyal gelişim araştırmalarında yer alan güncel ampirik bulgular hakkında bilgi sahibi olma
- 4- Bilimsel bilginin müdahale programlarına ve politika uygulamalarına nasıl dönüştürülebileceği hakkında bilgi sahibi olmak
- 5- Bilimsel makaleleri analiz etmeyi ve eleştirel olarak değerlendirmeyi öğrenmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma, sınıf içi aktiviteler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
İzlenceye genel bakış ve Giriş |
|
2 |
Sosyal Gelişim Teorileri |
|
3 |
Araştırma yöntemlerine Genel Bakış & Biyolojik Temeller |
|
4 |
Biyolojik Temeller Yakın İlişkiler Kurmak: Bağlanma |
|
5 |
Benlik ve Diğerleri |
|
6 |
Aile |
|
7 |
Akranlar |
|
8 |
Ara Sınav |
Ödev 1 |
9 |
Okul ve Medya |
|
10 |
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet |
|
11 |
Ahlak |
|
12 |
Saldırganlık |
|
13 |
Politika |
|
14 |
Gözden Geçirme & Soru/Cevap |
Ödev 2 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Parke, R. D., Roisman, G. I., & Rose, A. J. (2019). Social development. John Wiley & Sons. |
DİĞER KAYNAKLAR
Learn üzerinden duyurulacaktır |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
15 |
Ödev |
2 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 18 | 36 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 162 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek