Akademik Birim: |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amaçları (1) öğrencilerin, mimarlığın zamanının kültürel ve politik dinamiklerini nasıl somutlaştırdığı ve fotoğrafçılık alanı ile nasıl şekillendirdiği konusundaki anlayışlarını genişletmek; (2) öğrencilerin yapılı çevre ile görsel temsili arasındaki iletişimi konusundaki farkındalıklarını derinleştirmek; ve (3) mimari ve kentsel formların kapsamlı bir şekilde
yorumlanmasını sağlayarak eleştirel düşünme ve analitik yetenekleri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, fotoğrafın 19. yüzyıldaki icadından günümüze kadar, modern mimari ve şehir planlamasının belgelenmesi, tarihi koruma, mimari yaklaşımlar ve kanonik binalar gibi temalar aracılığıyla mimarlık ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi ve etkileşimi araştırmaktadır. Farklı bölgelerden örnekler, siyasi, sosyal ve kültürel bağlamlarında ele alınmaktadır. Öğrenciler, ders ilerledikçe fotoğrafçılık tarihindeki önemli yapıları, kentleri ve etkili figürleri tanıyacaklardır. Atölye odaklı olan bu ders, öğrencilerin haftalık konularla ilgili kısa araştırmalarla desteklenen ve kolektif tartışmaları ile eleştirel düşünmeyi teşvik eden fotoğraflar sunmalarını öngörmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencilerin, mimarinin zamanının kültürel ve politik değişimlerini nasıl yansıttığı ve fotoğraf disiplini tarafından nasıl şekillendirildiği konusundaki bilgilerini genişletmek.
- 2- Öğrencilerin yapılı çevre ile görsel temsili arasındaki bağlantıyı kavramalarını güçlendirmek.
- 3- Mimari ve kentsel formları daha iyi anlamak için eleştirel düşünme ve analitik yetenekleri teşvik etmek.
- 4- Öğrencilerin disiplinler arası araştırmalara aşinalıklarını artırmak
- 5- Öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu-3 saat/hafta Öğrenme: Okuma ve araştırma yapma, bireysel ve grup projeleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Fotoğraf ile ilgili temel metinler I |
İlgili makaleleri okumak |
3 |
Fotoğraf ile ilgili temel metinler II |
İlgili makaleleri okumak |
4 |
Fotoğrafları yorumlamak: Birden fazla kaynak kullanarak anlatı üretme |
İlgili makaleleri okumak |
5 |
Modernite ve kent hayatını fotoğraflamak |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
6 |
Sıradan mimari ve kentte gündelik hayat I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
7 |
Saha gezisi |
|
8 |
Sıradan mimari ve kentte gündelik hayat II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
9 |
Ara dönem proje sunumları |
Ara dönem proje sunumlarına hazırlanmak |
10 |
Yıkım ve yıkıntı fotoğrafçılığı |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
11 |
Ulus devlet kimlik inşası ve fotoğraf |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
12 |
Modernist kanonlar I |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
13 |
Modernist kanonlar II |
İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, derste gerçekleşecek tartışma için kısa bir araştırma yaparak ilgili bir fotoğrafı analiz etmek |
14 |
Final projesi sunumları |
Final proje sunumlarına hazırlanmak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek