Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Siyaset Üzerine Felsefi Yaklaşımlar | KHAS 1626 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, özgürlük, eşitlik, adalet gibi siyaset felsefesindeki temel değerleri ve bu değerleri pratikte yorumlamanın ve dengelemenin farklı yollarını öğreneceklerdir. Öğrencileri siyaset felsefesinin temel kavramları ve sorunları konusunda eğiterek, ders aynı zamanda öğrencilerin siyasi tartışmanın temel unsurlarını incelemelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olur, böylece günlük yaşamdaki önemli siyasi pozisyonların artılarını ve eksilerini görebilirler. Örneğin, dağıtımla ilgili soruları ve kamu politikası kararlarını değerlendirecekleri zaman (örneğin, devlet bursunu kim alacak: yoksullar, göçmenler, engelliler, dezavantajlılar, en çalışkanlar vb.) sorunu hakediş, ihtiyaç ve hak gibi politik kavramlarla değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilere (1) siyasi özgürlük (negatif, pozitif, cumhuriyetçi), (2) eşitlik (fırsat eşitliği, siyasi eşitlik, maddi eşitlik, hakkaniyet ve şans eşitliği), (3) adalet (yetki, ihtiyaç, tanınma, adalet, pozitif ayrımcılık) ve (4) güç ve meşruiyet gibi kavramları tanıtacaktır. Bu temel kavramları öğrenmek, öğrencilerin vatandaş olarak statülerini ve devlet gücünün sınırlandırılması sorununu anlamada daha geniş bir bakış açısı geliştirmelerini sağlayacaktır. Kurs aynı zamanda göçmenlik, pozitif ayrımcılık, isyan ve nefret söylemi gibi konuları da tartışacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımı & Yazma-Tartışma-Q-A Oturumları ● 60-90 dk. haftalık ders anlatımı ● Haftada 90 dakika tartışma ve yazma Yazma Oturumları ● Tek tek tamamlanan eşzamanlı yazma görevleri ● 1. Kısa sınıf içi yazıları çalışmaları, 2. Poster sunumu, 3. Sözlü münazara, 4. Münazara hazırlama çalışma sayfası |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş | |
2 | Hobbes ve doğal durum | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
3 | Rousseau, doğal durum-medeniyet ve eşitsizliğin kökenleri | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
4 | Locke ve Kant: Devlet gücünün sınırlandırılması ve isyan hakkı | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
5 | Konuşma özgürlüğü üzerine Kant ve Mill | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
6 | Nefret Söylemi | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
7 | Zorlama, tahakküm, baskı kavramları | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
8 | Cumhuriyetçi özgürlük anlayışları | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
9 | Ara değerlendirme: Poster sunumu | Poster hazırlığı |
10 | Göç | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
11 | Çokkültürcülük | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
12 | Pozitif ayrımcılık | Ders materyalinin okunması, tartışma çalışması için ön hazırlık |
13 | Münazaraya giriş | Münazara sınıf içi grup yazı çalışması |
14 | Final değerlendirmesi | Münazara hazırlığı |
John Christman, Social and Political Philosophy: Routledge Contemporary Introductions to Philosophy. Colin Bird, An Introduction to Political Philosophy, Cambridge Introductions to Philosophy Immanuel Kant, What is Enlightenment? J.J. Rousseau, Discourse on the origins of inequality Locke, Second Treatise of Government Mill, On liberty Rawls, A Theory of Justice I.M. Young, Justice, and the politics of difference |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 3 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 42 |
Total: | 15 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 |