DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Varlık ve Anlam: Felsefi ve Edebi Bir Sorgulama KHAS 1636 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri 19. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın ortalarına kadar uzanan varoluşçuluk akımının önemli isimleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders, metinlerdeki temel temaların incelenebileceği tarihsel ve felsefi bir bağlam sunar. Ayrıca, materyallere felsefi bir bakış açısıyla eleştirel değerlendirme ve etkileşim becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Varoluşçuluk insan özgürlüğünü ve genel çerçevesiyle insan özgürlüğünün imkanını inceleyen ve sorunsallaştıran felsefi, edebi ve sanatsal bir harekettir. Ders hareketin felsefe ve edebiyattaki 19. yüzyıl sonundan, 20.yüzyıl ortalarına kadar olan dönemden seçilmiş en önemli figürlerine odaklanır. Öznelik, içe dönüklük, otonomi, kendilik, kendi-olamama, bireysellik, politik özgürlük, isyan, sosyal kimlik ve bilinç kavramları Kierkegaard, Nietzsche, Sartre, Dostoyevski, Camus, Simone de Beauvoir ve Kafka’nın metinlerinin yakın okumaları yoluyla incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Varoluşçuluk hareketinin felsefi ve tarihsel arka planına aşina olabilmek
  • 2- İnsan varoluşunun anlamı ve insanın özneliği hakkında düşünmek
  • 3- Eleştirel okuma becerileri geliştirmek ve derin tahlil gerektiren metinlerin nasıl ele alınacağını öğrenmek
  • 4- İlgili konu başlıkları hakkında bireysel yaklaşımları yansıtabilen kısa değerlendirme yazıları yazabilmek (Verilen okuma metinleri ya da önerilen filmler hakkında)
  • 5- Tartışılan konularla ilgili farklı bakış açılarını anlama ve değerlendirme kabiliyeti geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction to Syllabus and Course Objectives What is existentialism?
2 Kierkegaard: Fear and Trembling; Problema I & II. İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
3 . Nietzsche: On the Genealogy of Morals; First Essay İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
4 Heidegger: Being and Time; “The Possible Being-a-Whole of Daisen and Being-Toward-Death”. İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
5 Dostoevsky: Notes from the Underground; Part I: Underground İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 3 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
6 Kafka: The Metamorphosis İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
7 J-P. Sartre: Existentialism Is a Humanism. İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
8 Simone de Beauvoir: The Ethics of Ambiguity, “Ambiguity”. İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
9 A. Camus: The Myth of Sisyphus “An Absurd Reasoning, Absurdity and Suicide”. İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
10 Paul Tillich: Excerpts from The Courage to Be (1952) İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
11 Viktor Frankl: Man’s Search For Meaning (1946) “The Case for a Tragic Optimism” (pp. 161- 179) İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
12 Poster Sunumu Öğrencilerin gruplarını ve sunum konularını belirleyerek poster hazırlaması
13 Movie Analysis “Awaking Life” – Film içeriğinin dönem boyunca işlenen metinlerle ilişkilendirilmesi İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)
14 Final değerlendirmesi İlgili metinleri okumak / Ders öncesinde teslim edilmek üzere kısa bir değerlendirme yazısı yazmak (Öğrencilerin dönem boyunca toplamda en az 2 değerlendirme yazısı yazması gerekmektedir)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğrenciler her ders haftası için kendilerine verilen makaleleri okuyacaklar. Ayrıca ilgilenen öğrenciler için farklı kaynaklar tavsiye edilecek.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders içeriğiyle ilişkili film önerileri ve haftalık “varoluşsal karikatürler” paylaşılacak


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Sunum/Jüri 1 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 13 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 3 24
Final Sınavı 1 36
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık11212
Diğer Uygulamalara Hazırlık236
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler9436
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar31339
Final Sınavı11515
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5