Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Hareketler ve Hukuk | KHAS 1820 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders iktidar, devlet, toplumsal hareketler ve modern anayasalar gibi kavramlar üzerine yürütülen tartışmalara toplumsal hareketler ve hukuk perspektifinden giriş yapmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilere çoğunluk, eşitlik, insan hakları, ırkçılık, sömürgecilik ve egemenlik gibi hukuk, sosyal ve siyasi bilimlerde sıkça kullanılan kavramları anlamaları için bir çerçeve sunar. Öğrenciler toplumsal çatışmayı o dönemin aktörleri üzerinden görme şansı bulacak ve konuşma hazırlama ve sunma gibi pratik yetenekler kazanacaklardır. Dersin sonunda öğrencilerin anayasal normların vatandaşların gündelik hayatını nasıl etkilediğine dair fikir edinmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders modern devletlerde yer alan farklı siyasi sistemleri ve siyasi kurumlara giriş olarak tasarlanmıştır. Farklı hukuk sistemlerinin toplumsal hareketlere etkileri ve toplumsal hareketlerin hukuku nasıl şekillendirdiği ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğretme: Ders oturumu ve tartışma oturumu – 3 saat/hafta Öğrenme: Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri. Bireysel söylevler ve grup tartışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Sınıf tartışmasıyla alakalı hiciv içeren bir görsel bulmak |
2 | Toplumsal hareketler, kamuoyu ve hukuk | İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
3 | Ulus-devlet, milliyetçilik, sömürgecilik, faşizm | İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek |
4 | Modern devlet oluşumu ve vatandaşlık kavram | İlgili makaleleri okumak, verilen videoları izlemek, grup ödevi hazırlığı |
5 | Vaka çalışması oturum 1: Devlet ve seçim sistemleri (Birinci ödev) | İlgili makaleleri okumak, ödev1 teslim 1 için hazırlık (söylev 1) |
6 | Vaka oturumu 2 | Rollere özel makaleleri okumak, |
7 | Vaka oturumu 3: Sosyal ve kültürel haklar | |
8 | Siyasi iletişim, çıkar grupları, siyasi partiler | Rollere özel makaleleri okumak, |
9 | Grup çalışması: Parti ittifakı ve kanun tasarıları (2. Ödev) | Çoklu parti tartışmaları ve soru hazırlıkları |
10 | Anayasa tasarıları sunumları ve tartışmalar, veto noktaları | Oturuma özel makaleleri okumak |
11 | Toplumsal hareketlerin sonuçları ve seçimler (3.ödev, 2. Söylev) | Ödev 2 teslim için hazırlık (söylev 2), anayasa çalışma grupları değerlendirmesi |
12 | Söylev sunumları ve oylama | Ödev 2 teslimi için hazırlık (söylev 2) |
13 | Siyasi kurumlar ve demokrasi | Final projesine hazırlanma |
14 | Final ödevi | Dönem içinde işlenenlerin gözden geçirilmesi |
Öğrenciler o hafta için kendilerine verilmiş okumaları yapacaklar. Zorunlu kitap: Morton, Fred and John Eby.2010. The Collapse of Apartheid and the Dawn of Democracy in South Africa: The Multiparty Negotiating Process, April 1993. |
Pek çok izlemesi zorunlu video. Öğrencilere ayrıca yazacakları ödevler ve yapacakları konuşmalar için ek kaynak önerisinde bulunulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 15 |
Proje | 1 | 20 |
Ödev | 4 | 40 |
Sunum/Jüri | 2 | - |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 5 | 25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | - |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 153 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |