DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tüketici İçgörüsü ADV 202 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketici odaklı (B2C) işletmeler için müşteri analizlerinde kullanılan kavramlar ve araçlar hakkında temel bir anlayış edinmeleri
• Tüketici içgörüleri için temel nitel pazar araştırması bilgisi geliştirmeleri
• Tüketicilerin zihinlerinin nasıl çalıştığını anlamaları
• Tüketici davranışının sosyal ve kültürel belirleyicilerini anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrenciler tüketici davranışlarını anlamak, yanıt vermek ve/veya değiştirmek için tüm pazarlama iletişimi öğelerini nasıl entegre edeceklerini öğrenirler. Derste öğrenciler tüketici verisine dayalı bölümleme, hedef kitle oluşturma ve pozisyon oluşturma stratejileri geliştirmeyi deneyimleyeceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tüketicilerin nasıl karar verdiğini anlayabilmek
  • 2- Tüketicilerin perakende satış ortamlarında nasıl alışveriş yaptığına ilişkin temel bilgi geliştirme becerisiirilmemiş.
  • 3- Tüketicilerin gerçek güdülerini, ihtiyaçlarını ve isteklerini ortaya çıkarma becerisi
  • 4- Tüketici davranışında duygu ve duyguların rolünü anlama becerisiirilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tüketici İçgörüsünü Anlamak 2. İnsanı Keşfetmek 3. Tüketici Deneyimini Anlamak Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumların 0 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı,% 30, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Orientation Week (Introduction and course plan)
2 What is/isn’t insight? Selected readings
3 Qualitative and quantitative market research for consumer insights Selected readings
4 Target audience, segmentation and brand positioning Selected readings
5 Presentations Oral presentation about the module and delivering project reports.
6 Motivation and Perception Selected readings
7 Attitudes and Persuasion Selected readings
8 Social and cultural determinants of consumer behavior Selected readings
9 Presentations Oral presentation about the module and delivering project reports.
10 Buying Process and Shopping Behavior Selected readings
11 Consumer Emotions Selected readings
12 Consumer Experience Selected readings
13 Presentations Selected readings
14 Project Presentations &Review Week Oral presentations and delivering project reports


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 4 40
Sunum/Jüri 4 30
Proje Raporları 1 30
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje41248
Sunum/Jüriye Hazırlık41040
Proje Raporlarının Sunumu12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4