Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketici odaklı (B2C) işletmeler için müşteri analizlerinde kullanılan kavramlar ve araçlar hakkında temel bir anlayış edinmeleri
• Tüketici içgörüleri için temel nitel pazar araştırması bilgisi geliştirmeleri
• Tüketicilerin zihinlerinin nasıl çalıştığını anlamaları
• Tüketici davranışının sosyal ve kültürel belirleyicilerini anlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, öğrenciler tüketici davranışlarını anlamak, yanıt vermek ve/veya değiştirmek için tüm pazarlama iletişimi öğelerini nasıl entegre edeceklerini öğrenirler. Derste öğrenciler tüketici verisine dayalı bölümleme, hedef kitle oluşturma ve pozisyon oluşturma stratejileri geliştirmeyi deneyimleyeceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tüketicilerin nasıl karar verdiğini anlayabilmek
- 2- Tüketicilerin perakende satış ortamlarında nasıl alışveriş yaptığına ilişkin temel bilgi geliştirme becerisiirilmemiş.
- 3- Tüketicilerin gerçek güdülerini, ihtiyaçlarını ve isteklerini ortaya çıkarma becerisi
- 4- Tüketici davranışında duygu ve duyguların rolünü anlama becerisiirilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tüketici İçgörüsünü Anlamak 2. İnsanı Keşfetmek 3. Tüketici Deneyimini Anlamak Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumların 0 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı,% 30, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Orientation Week (Introduction and course plan) |
|
2 |
What is/isn’t insight? |
Selected readings |
3 |
Qualitative and quantitative market research for consumer insights |
Selected readings |
4 |
Target audience, segmentation and brand positioning |
Selected readings |
5 |
Presentations |
Oral presentation about the module and delivering project reports. |
6 |
Motivation and Perception |
Selected readings |
7 |
Attitudes and Persuasion |
Selected readings |
8 |
Social and cultural determinants of consumer behavior |
Selected readings |
9 |
Presentations |
Oral presentation about the module and delivering project reports. |
10 |
Buying Process and Shopping Behavior |
Selected readings |
11 |
Consumer Emotions |
Selected readings |
12 |
Consumer Experience |
Selected readings |
13 |
Presentations |
Selected readings |
14 |
Project Presentations &Review Week |
Oral presentations and delivering project reports |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek