Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam endüstrisinin tarihsel gelişimine tanık olmaları
• Reklamcılık sektörünün lider ajanslarını tanımaları
• Reklamcılık sektörünün kurucu isimlerine dair bir anlayış geliştirmeleri
• Y kuşağı tüketicisi ile reklamcılığın geçirdiği evrime dahil olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, öğrenciler reklamcılık sektörünün gelişimi ve yükselişini önemli tarihsel yapıtaşlarını inceleyerek öğreneceklerdir. İletişim teknolojilerinin reklamcılık sektörünün içeriğine, yaratıcılığına ve stratejilerine etkilerini örnekleri inceleyerek kavrayacaklardır. Reklam şirketleri/ajansları, kurucuları ve kampanyaları hakkında derinlemesine analiz yapacaklardır. Her ajansın kendine ait özellikleri vardır ve öğrenciler projeler aracılığıyla yerel ve uluslararası ajanslar üzerinde çalıma gerçekleştireceklerdir. Bu ders sayesinde öğrenciler reklamcılık endüstrisinin lider ajanslarını, müşterilerini ve ödüllü kampanyalarını tanıyacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalamanın Temeli ve Tarihsel seyri 2. Reklamcılığın Kurucu isimleri Ogilvy, Burnett, Bernbach Tüketim Direnişi 3. Yeni Nesil Reklamcılık Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır. Öğrencilerin sunuşları toplamda üzerinden hesaplanır. Ders içi egzersizler ve geri kalan ` proje raporları üzerinden değerlendirilir. Projeler bir ajansın kısa tarihçesi müşteri havuzu, basılı, görsel, dijital reklam analizlerini ve ajans çalışanı ile yapılacak bir söyleşiyi kapsamaktadır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek