DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığın Gelişimi ADV 207 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam endüstrisinin tarihsel gelişimine tanık olmaları
• Reklamcılık sektörünün lider ajanslarını tanımaları
• Reklamcılık sektörünün kurucu isimlerine dair bir anlayış geliştirmeleri
• Y kuşağı tüketicisi ile reklamcılığın geçirdiği evrime dahil olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrenciler reklamcılık sektörünün gelişimi ve yükselişini önemli tarihsel yapıtaşlarını inceleyerek öğreneceklerdir. İletişim teknolojilerinin reklamcılık sektörünün içeriğine, yaratıcılığına ve stratejilerine etkilerini örnekleri inceleyerek kavrayacaklardır. Reklam şirketleri/ajansları, kurucuları ve kampanyaları hakkında derinlemesine analiz yapacaklardır. Her ajansın kendine ait özellikleri vardır ve öğrenciler projeler aracılığıyla yerel ve uluslararası ajanslar üzerinde çalıma gerçekleştireceklerdir. Bu ders sayesinde öğrenciler reklamcılık endüstrisinin lider ajanslarını, müşterilerini ve ödüllü kampanyalarını tanıyacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalamanın Temeli ve Tarihsel seyri 2. Reklamcılığın Kurucu isimleri Ogilvy, Burnett, Bernbach Tüketim Direnişi 3. Yeni Nesil Reklamcılık Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır. Öğrencilerin sunuşları toplamda üzerinden hesaplanır. Ders içi egzersizler ve geri kalan ` proje raporları üzerinden değerlendirilir. Projeler bir ajansın kısa tarihçesi müşteri havuzu, basılı, görsel, dijital reklam analizlerini ve ajans çalışanı ile yapılacak bir söyleşiyi kapsamaktadır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12