Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Yönetmenliği | ADV 304 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerden: • Reklam görseli tekniklerini uygulamaları. • Alanında güncel kullanıma hizmet etmek için gerekli becerileri kazanmaları beklenmektedir |
Dersin İçeriği: | Bu ders, reklamın görsel uygulamasının tasarım, başlık, baskı gibi temel unsurlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste, ağırlıklı olarak basılı reklamlarda fikir geliştirme ve problem-çözme teknikleri ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarım Süreçleri, 2. İmgelerle ve göstergelerle düşünmek 3. Etmenlerin tanımlanması ve 4. Rafine Etmek Fikir geliştirmek. Modüller, modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramla ilgili çalışmalarını sunmaları istenir. Final sözlü sınav sunumları notun 'si olarak değerlendirilir. Sınıf içi etkinliklere ve ödevlere @, uygulama ödevlerine @ puan verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
• Jorge Frascara (2004), “Communication design: principles, methods, and practice, • Steven Heller and Gail Anderson, “The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters’’, • Jim Krause, “Design Basics Index’’, • Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım“, • Lisa Graham, “Basics of Design: Layout and Typography For Beginners“, • Alan Swann, “How to Understand and Use Design and Layout“. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Total: | 0 | 0 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |