DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Metin Yazarlığı ADV 305 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Yaratıcılıklarını ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmesi,
• Sektördeki güncel olaylara bakarak fikir oluşturması, iyileştirmesi ve uygulama süreçlerini deneyimlemesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, reklamcılık, reklam yazarlığı, pazarlama ve işletmecilik alanlarında profesyonel ve idari kariyer planlayan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Metin Yazarlığının Temelleri 2. Geleneksel Medya için Yazma 3. Dijital Medya için Metin Yazarlığı Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirebilmeleri için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı sunumları 0 olarak değerlendirilir. Sınıf içi alıştırmalar olarak değerlendirilir. Sözlü sunumlara 0 not verilirken, 'si genel not olarak çalıştaydan alınır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Fikir Nasıl Bulunur? / Jack Foster / MediaCat Kitapları
    Satan Reklam Yaratmak / Luke Sullivan / MediaCat Kitapları
    Basın İlanı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın
    Televizyon Reklamı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10