Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Herhangi bir mecradaki bir reklamı Jib Fowles'un 15 Temel Duygusal Çekicilik bakış açısıyla analiz etmenin temel ilkelerine ve uygulamalarına hakim olmaları
• Reklamlara yaklaşımın ve analiz mantığının altında hangi duygusal çekiciliğin yattığını bulmak için bir reklamın nasıl değerlendirilmesi gerektiğini kavramaları beklenmektedir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Jib Fowles'un insan psikolojisinin ihtiyaçlarına dayanan Duygusal Çekiciikler yaklaşımını işlemektedir. Bir "ihtiyacın" ne olduğunu belirlemek için Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi piramidini incelenir. Hemen ardından, öğretim üyesinin notları tartışılarak ve küresel çapta çeşitli mecra ve sektörlerden reklamlar izlenerek 15 çekiciliğim her biri açıklanır. Pazarlama alanında uzman ve deneyimli misafir konuşmacılar, dönem boyunca derslerimizi ziyaret edecek ve konuyla ilgili bilgi birikimlerini paylaşır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İhtiyaçları, istekleri ve talepleri anlamak 2. Jib Fowles’un Reklam Çekicilikleri I. Bölüm 3. Jib Fowles’un Reklam Çekicilikleri II. Bölüm |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek