DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnteraktif Reklamcılık ADV 311 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• İnteraktif reklamcılığın dinamiklerini ve müşteri üzerindeki etkilerini anlamaları,
• Deneyime dayalı iletişim kurmada yeni medya kullanımını incelemeleri,
• İnteraktif kiosk, gerilla vd. gibi çevrimiçi reklamcılığın stratejik ve iletişim boyutlarının analizini yapmaları,
• Hem çevrim içi hem çevrim dışında iknaya dayalı interaktif pazarlama araçlarının geliştirilmesinde gerekli olan sosyal medya yönetimi araçları, kullanıcı deneyimi, içerik kuşağı gibi başlıca prensiplere dair bakış geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders pazarlamacılar için iletişim ve pazarlamanın “İnsan Çağı” nda interaktif reklamcılığın ne denli elzem olduğuna odaklanır. Bu ders en iyi örnekleri analiz ederek kavramlara, yapılara ve etkileşim ile katılım için kullanılan en popüler medyaya aşinalık kazandırmayı hedefler. Bu ders, dijital kampanyalar, dijital reklamcılık türleri, Youtube/Facebook/ InstaStories/Twitter gibi platformların etkili kullanımı, mobil uygulamalar, sosyal medya yönetimi, oyunlaştırma, sanal gerçeklik vb.kavramlara öncelikle yoğunlaşsa da , aynı zamanda alışverişçi pazarlama, ev dışı ve gerilla pazarlama gibi çevrim dışı interaktif reklamcılığı da ele almaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İnteraktif Reklamcılığın Alanları 2. İnteraktif-çevrimdışı 3. İnteraktif-çevrimiçi 4. Üç Boyutlu Teknolojiler Her modül, interaktif reklamcılığı kavramaya ve katma değerinin nasıl inşa edileceğine dair genel bir anlatımla başlamaktadır. Öğrenciler o haftanın konusunu kapsayacak en iyi örnekleri araştırarak derse hazır gelmeli ve bu örnekler üzerinden tartışmalara katılım sağlamalıdır. Her modül sonunda, öğrenci güncel marka ya da bir trend ile ilgili bir proje yaratacaktır. Bu projeler ortalamanın P’sini kapsamaktadır. Ders içinde yürütülen tartışmalara katılım, derse hazırlık, katılım performansı üzerinden hesaplanacaktır. Geri kalan 0 final projesine ayrılmıştır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12