DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamda Görsel Düşünme ADV 313 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Günlük hayatımızdaki çeşitli işaret, sembol ve görselleri okuyup eleştirerek analiz etmenin temellerini anlamaları,
• Kavramları sembolik görüntülerle nasıl ilişkilendireceğini, yeni kavramlar ve fikirler için görsel bir dil oluşturmayı öğrenmeleri,
• Hedef kitleye iletilen mesajın alt metinlerini tasarım ilkeleri ve kuralları üzerinden incelemeleri ve okumaları
beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, işaretler, semboller, simgeler, dizin ve temsil dahil olmak üzere görsel düşünmenin temel terimlerini grafik tasarımına giriş düzeyinde temellendirmeyi hedeflemektedir. Grafik tasarım, fotoğraf ve reklamcılık alanlarında reklam tasarımcılarının yakın gelecekte karşılaşacakları ve uygulayacakları örnek çalışmalar kullanılarak görsel örnekler kullanılarak iletişimin temel kelime dağarcığı irdelenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarım ilkelerini, Gestalt Teorisini ve tasarım öğelerini tanımlama, 2. Yukarıdaki kavramları reklam, afiş gibi görsel örneklerle inceleme ve analiz etme, 3. Proje oluşturma, kendi görsel metinlerini okuma. Ders, dönem boyunca işlenecek kavram ve terimleri açıklayan bir giriş modülü ile başlar. Daha sonra ilk modülde kavramların daha net anlaşılması için video ve görsellerle örnekler öğrenilecek ve tartışılacaktır. İkinci modülde tasarım konseptlerinin hayata geçirilmesinde karşılaşılan adımlar ve uygulamalar tartışılmaktadır. Son modülde öğrencilere tartışılan tasarım ilkelerini uygulamak için bireysel veya grup ödevleri verilecektir. Öğrenciler görsel çalışmalarını yazılı bir raporla sunar ve diğer öğrencilere kısa bir sunum yaparlar. Bu ders ayrıca görsel destekli ders slaytları, makaleler, basılı ilanlar ve TV reklamları, yüz yüze tartışmalar, soru cevap, proje uygulamaları ile desteklenmektedir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff
    Seeing is Believing, Arthur Asa Berger
    Essentials of Visual Comunication, Bo Bergström
    Communication Design, Jorge Frascara
    Basitlik Kanunları / John Maeda
    Görme Biçimleri / John Berger
    Basın ilanı Böyle yapılır! / Jim Aitchison


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11