| Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sponsorluğun temel alanlarına derinlikli bir bakış getirmeleri,
• Etkinlik düzenleme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları,
• Etkinlik sponsorluğunda kullanılan stratejik anahtar uygulamaları ve taktikleri konusunda deneyim sahibi olmaları beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı sponsorluk ve etkinlik organizasyonu kavram ve süreçlerini lisans düzeyinde vermektir. Dersin sonunda, öğrenciler sponsorluk planlama süreçlerini tamamlayarak proje kapsamında bir sponsorluk etkinliği organize edeceklerdir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı markalar tarafından kullanılan sponsorluk kavramlarını ve uygulamalarını kavramak
- 2- Sponsorluk faaliyeti için planlama ve strateji geliştirme
- 3- Bir etkinlik gerçekleştirerek sponsorluk faaliyeti yürütmek.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sponsorluk Stratejileri ve Planlama 2. Sponsorluk Eylem Planı 3. Etkinlik Organizasyonu Dersler sponsorluk/etkinlik ile ilgili güncel örnekler etrafında derinlemesine tartışmalar ve anlatımla gerçekleştirilecektir. Bir etkinlik belirledikten sonra sponsorluğu gerçekleştirecek marka/kurum için sponsorluk teklifi hazırlanacaktır. Teklif ders süreçlerinde öğrendiklerini kapsamaktadır. İkinci modülün sonunda seçilen bir markaya uygun sponsorluk etkinliği düzenlenecek. Final projesinde hazırlayacağınız faaliyet @ olarak notlanacaktır. Ders içi katılım ve aktiviteler 0 olarak değerlendirilecektir. Kasım ayında düzenlenecek etkinlik (panel, atölye, söyleşi vs.) ise 0 olarak notlandırılacaktır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) |
|
| 2 |
Sponsorluk değerleri, ilkeleri ve amaçları |
Ders Okumaları |
| 3 |
Sponsorluk stratejileri ve planlama 1 |
Ders Okumaları |
| 4 |
Sponsorluk stratejileri ve planlama 2 |
Ders Okumaları |
| 5 |
Sponsorluk türleri ve paydaşları |
Ders Okumaları |
| 6 |
Etkinlik Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
| 7 |
Spor Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
| 8 |
Kültür, Sanat Sponsorluğu |
Ders Okumaları / Vaka İncelemesi |
| 9 |
Güncel Trendler |
Ders Okumaları |
| 10 |
Etkinlik Planlama |
Ders Okumaları |
| 11 |
Aktivite koordinasyonu |
Ders Okumaları |
| 12 |
Bütçe Planlama |
Ders Okumaları |
| 13 |
Güncel Örnek Analizi |
Etkinlik organizasyonu |
| 14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek