DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılıkta Yeni Eğilimler ADV 404 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketiciyi ve reklam vereni anlama ve yorumlama becerileri kazanmaları
• Reklamcılığın ve mecraların değişen dünya ile birlikte daha yaratıcı ve etkili kullanımı ile ilgili örnekler üzerinden geleceğin iletişim dünyasını anlamaları öngörmeye hazırlıklı olmaları
• Mecra pazarlaması konusunda genel bilgi edinmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Reklamcılıkta yeni eğilimler, reklamcılığın, tüketicilerin ve mecraların yeni eğilimler doğrultusunda değişimi ve gelecekteki konumu, fikir doğrultusunda oluşan yeni mecralar, gerilla reklamcılık, örnekler üzerinde sunumlar, mecra pazarlaması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Değişen Tüketici Alışkanlıkları 2. Trendler 3. İçerik Pazarlaması Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Sözlü proje sunumları ders notunun ’ını oluşturmaktadır. Sınıf içi uygulama raporları ders notunun ’unu oluşturmaktadır. Proje raporu 0 ve geri kalan 0’luk kısmı ise final sunumu ile tayin edilmektedir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Books:
    Pulizzi, Joe. Content INC. 1st ed. Mc Graw Hill Education, 2015
    Odabaşı, Prof. Dr. Yavuz. Post Modern Pazarlamayı Anlamak, 1. Baskı, The Kitap, 2019

    Articles:
    Wunderman Thompson Intelligence (web sitesi) - Protecting Digital Identities
    The New Social Media
    Streaming Wars 2.0
    Generation Alpha

    Faith Popcorn’s Brain Reserve (web sitesi - Trendbank
    Think With Google (web sitesi) – Insights to understand consumer needs
    Content Marketing Institure – Content Management and Strategy


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12