Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Anahtar endüstrilerin çalışma kavramlarını, prensiplerini ve geçirdikleri dönüşümleri anlamaları ve uygulamaya geçirebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yayıncılık ve yayımcılık, reklamcılık, kurumsal iletişim ve itibar yönetimi, ekonomi ve ticaret, hukuk ve etik, kültür ve sanat ve politika gibi sosyal bilimler disiplinindeki temel kavram ve konseptler ile yeni medya alanındaki temel kavramların ilişkisini vurgulamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca yeni medya kavramının tanımı, temelleri ve yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, politika ve yasalar üzerindeki etkileri hakkında temel bilgi sahibi olacaklardır. Bu ders aynı zamanda siber alan çalışmalarına da bir giriş niteliğindedir ve kavramın kültür, kimlik, teknolojik aygıt ve donanımlar ile ilişkileri hakkında öğrencilere temel bilgiler sunmayı hedefler. Bu ders eğitici filmler/videolar, vaka çalışmaları sunumları ve sektörden konuk konuşmacılar ile desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Yeni Medya Üzerine Düşünmek 2. Yeni Medya Araçları ile Toplumu Analiz Etmek 3. Yeni Medya için Yeni İşletmeler Tasarlamak Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup ödevinden (iki öğrenci) ve yeni medyanın siyasal, kültürel ve toplumsal etkileri üzerine bir vaka analizi çalışması ile ilgili sunumundan oluşur ( ). Üçüncü modülde, öğrencilerden bireysel olarak bir yeni medya uygulamasının gelecekteki eğilimleri üzerine bir vaka çalışması yürütmeleri veya bir dijital medya kampanyası dizayn etmeleri istenir (@). Bu bireysel proje teslim edilmeden önce, öğrencilerden projeleri ile ilgili bir zihin haritalandırması sunumu beklenir ( ). |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation: Understanding New Media, MIT Press,1999.
Levinson, P., New New Media, Penguin Academics, 2009.
Spurgeon C., Advertising and New Media, Routledge, 2008.
Lister, M. et al., New Media: A Critical Introduction, London, Sage, 2009.
Pavlik, John V. & McIntosh, Shawn, Converging Media. A New Introduction to Mass Communication,2014. |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek