DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Haber ve Hikaye Anlatıcılığı NMD 203 Güz 02+02+00 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Bir hikayeyi neyin iyi yaptığını ve nedenini açıklayabilmeleri,
• Basılı gazeteciliğin ve dijital gazeteciliğin temellerini öğrenebilmeleri,
• Bir hikaye hakkında gerçek zamanlı içerik hazırlayabilmeleri,
• Mülakat ve araştırma teknikleri ile ilgili yetkinlik kazanıp bilgi toplayabilmeleri,
• Okuyucuları bilgilendiren ve ilgisini çeken haberler ve makaleler oluşturabilmeleri,
• Siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda olduğu kadar günlük yaşamda da dijitalleşmenin etkilerini analiz edebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, hikaye anlatıcılığının çevrimiçi içerik oluşturmak, yönetmek ve dağıtmak için önemini vurgulamayı amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler hikaye anlatımkıı ve gazetecilik ilkeleri ve uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. Çeşitli gazetecilik formatları için üretim yapmak ve raporlama araçlarını uygulamak için gerekli beceriler de geliştirebileceklerdir. Ayrıca öğrenciler dijital okuryazarlık alanında yetkinlik de kazanacaklardır. Bu ders aynı zamanda rektör ortakları ile işbirliği içinde yürütülecektir ve dersin başarılı tamamlanması sonucunda öğrenciler dijital içerik çalışmaları ve haber yazılarından oluşan kendilerine ait bir portfolya oluşturacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Hikayelerin Gücü 2. Mobil İçerikler için Hikaye Anlatıcılığı 3. Haberciliğin ve Hikaye Anlatıcılığının Geleciğinde Neler Var? Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülde öğrencilerden siyasi, kültürel, spor, bilim, yaşam tarzı vb. alanlardan seçtikleri bir stil ile bir bilgi kaynağı üzerinde çalışmaları ve saha çalışması yapmaları beklenmektedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, mobil cihazlar kullanılarak üretilen bir görsel-işitsel içerik şeklindedir ve bir grup projesinden oluşur (5). Öğrenciler ayrıca grup projelerini bir jüriye sunmakla yükümlüdür (). Üçüncü modülde öğrenciler gazeteciliğin ve hikaye anlatıcılığının geleceğine dair bir izlenim yazısı yazacaklardır ( ). Genel notun geri kalanı grup çalışmasında ve sınıf içi tartışmalarda aktif katılımdan gelecektir ().


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation: Understanding New Media, MIT Press,1999.
    Levinson, P., New New Media, Penguin Academics, 2009.
    Spurgeon C., Advertising and New Media, Routledge, 2008.
    Lister, M. et al., New Media: A Critical Introduction, London, Sage, 2009.
    Pavlik, John V. & McIntosh, Shawn, Converging Media. A New Introduction to Mass Communication,2014.


    DİĞER KAYNAKLAR

    1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    #