DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada İçerik Stratejileri NMD 204 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Dijital içeriğin nasıl planlandığını ve dijital ekonominin bir parçası haline geldiğine dair kavrayış geliştirebilmeleri,
• Dijital platformlardaki en güncel trendleri ve içerik etkileşim stratejilerini takip edebilmeleri,
• Medya içeriğinin yeni medya dijital ortamında geçirdiği dönüşümlere ilişkin kavrayış geliştirebilmeleri,
• İçeriği yönetmenin çeşitli ve yaratıcı yollarını uygulamaya geçirebilmeleri,
• Reel sektör firmaları ve uzmanlarla işbirliği içinde içerik üretebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere içerik pazarlaması ve içerik üretiminde gerekli iş akışı ve stratejileri hakkında temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Vaka çalışmaları ve gerçek yaşam örneklerinin analizi yoluyla öğrenciler, dijital içerik üretim ve dağıtım kanallarının kuralları ve sosyal medya için stratejik düşünme yetkinliklerine sahip olacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İçerik Yönetimi Nedir? 2. Pratikte İçerik Yönetimi 3. Pratikte İçerik Dağıtımı Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir ( ). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup projesi şeklindedir, öğrencilerden proje önerisini yazılı bir şekilde teslim etmesi beklenir ( ). Üçüncü modülde, öğrenciler Instagram Hikayeler, Reels, Tiktok videoları, podcast, Twitter Spaces, Clubhouse vb. yeni medya formatları üzerinden grup projelerini hayata geçirecek ve bir ürün ortaya koyacaklardır (@). Öğrencilerden aynı zamanda projelerini sözlü bir şekilde endüstri partnerlerine ve akranlarına sunması beklenmektedir (). Genel notun geri kalanı, sınıf içi tartışmalara ve ekip çalışmasına aktif katılım üzerinden değerlendirilecektir ().


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Content Marketing: Insider's Secret to Online Sales & Lead Generation (Rick Ramos)
    Content is Currency: Developing Powerful Content for Web and Mobile (Jon Wuebben)
    The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Meghan Casey)
    Content Rules (Ann Handley, C.C. Chapman)
    How to Create Awesome Content: Blog Post Ideas That Get Results (Mike Fishbein)
    Content Strategy for the Web (Kristina Halvorson, Melissa Rach)
    Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business with Zero Advertising (Dan Norris)
    Content Inc.: How Entrepreneurs Use Content to Build Massive Audiences... (Joe Pulizzi)


    DİĞER KAYNAKLAR

    1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9