DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Startuplar İnşa Etmek NMD 304 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• “Girişimci ruh” kavrayışına sahip olmaları,
• Dijital ekosistemi ve dinamiklerini kavrayıp analiz edebilmeleri,
• Dijital bir girişimde bulunmaya motive olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital uıkıcı düşünce metodolojisini izleyerek bir dijital girişimde bulunabilmek için gerekli olan beceri seti sağlar. Öğrenciler dönem boyunca girişimci ruh, dijital ekosistem ve dijital girişim gibi temel kavramlarla tanışıcaklardır. Fikir yaratma ve kavramsallaştırma, ekip çalışması içinde yer alma ve takım oluşturma, ürün/hizmet geliştirme, ortaklık kurma ve stratejik iletişim, satış ve pazarlama iletişimi gibi konularda da beceriler geliştireceklerdir. Bu ders aynı zamanda öğrencilere yeni medya mecralarında ve işletmelerinde başarı için gerekli olan girişimci ruh, işbirliği ve teknolojik yeterlilik gibi aktarılabilir kavramsal beceriler de elde edeceklerdir. Bu ders vaka çalışmaları sunumları ve sektörden konuk konuşmacılar ile desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Girişimci Ruhu Geliştirmek 2. Dijital Ekosistemi Anlamak 3. Dijital Bir Startup İnşa Etmek Değerlendirmede öğrencilerden sınıf içi tartışmalara ve atölye çalışmalarına aktif katılım beklenir (). Ayrıca dersin değerlendirme kriterleri arasında haftalık ödev teslimleri () ve midterm workshop’u vardır ($). İlgili sektörlerden mentorlerin katılımı ile gerçekleştirilen ve başarılı ve başarısız vaka örneklerinin araştırılması ve incelenmesi yoluyla yürütülecek olan sınıf içi etkinliklerden sonra öğrenciler dijital dönüşüm ve dijital yıkıcı düşünceye dair kapsamlı bir yaklaşım geliştireceklerdir. Bunu takiben üçüncü modülde, öğrencilerden kendi dijital girişimlerini kurmalarının beklendiği bir proje ortaya çıkarmaları ve final hackathon’da gruplar halinde çalışmaları beklenir (P).


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Moro-Visconti, R., Startup Valuation: From Strategic Business Planning to Digital Networking, Palgrave Pivot; 1st ed. 2019.
    Skala, A., Digital Startups in Transition Economies: Challenges for Management, Entrepreneurship and Education, Palgrave Macmillan; 1st ed. 2021.


    DİĞER KAYNAKLAR

    1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11