Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Türkiye’deki geleneksel ve yeni medyada politikalarına, düzenlemelerine ve bunların uygulanmasına dair eleştirel ve analitik bir bakış açısı kazanmaları,
• Çağdaş tarih içerisinden bir olay ve/veya periyodu medya tarihi açısından ele alarak analitik araştırma becerilerini geliştirmeleri,
• Medya ürünlerini tarihselleştirirken yazı yazma, sunum yapma ve proje yapma becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Türkiye’de medyadaki güncel konuları politik ekonomi, siyaset ve hukukla bağlantılı olarak anlamak ve analiz etmek için gerekli yetkinliği sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu alt alanların her birini şekillendiren tarihsel olayları ve gerilimleri inceleyerek Türkiye’de medyanın dönüşümünün kilit dönemlerine odaklanacaklardır. Bu ders aynı zamanda çağdaş vaka analizleri üzerine çalışma fırsatı verirken, medya ve iletişim teknolojileri kapsamında gelecekteki olası senaryoları ve potansiyel zorlukları tespit etmede de öğrencilere yol gösterir. Öğrenciler bu ders sayesinde medyaya tarihsel bir perspektif ile bakabilme kapasitesi geliştirirken, bu perspektif ile makale yazma, metin ve multimedya içerik üretme ve sunum yapma becerilerini de geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Türkiye’de Medyanın Gelişimi 2. Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Fırsatları 3. Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modül 1 ve 2’nin değerlendirmesi seçilen bir konu veya vaka çalışması hakkında kısa araştırma makaleleri şeklindedir. Bu makale çıktıları bölümümüze ait Cibali Postası internet sayfamızda blog formatında yayınlanacaktır. Modül 3’ün değerlendirmesi genel notun @’ını oluşturur ve öğrencilerden gruplar halinde bir multi-medya projesi üretmeleri istenir ve bu proje sınıfta sunulur. Dersin geri kalan ’lik yüzdesi öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif katılımları üzerinden değerlendirilecektir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek