DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada Güncel Konular NMD 401 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Türkiye’deki geleneksel ve yeni medyada politikalarına, düzenlemelerine ve bunların uygulanmasına dair eleştirel ve analitik bir bakış açısı kazanmaları,
• Çağdaş tarih içerisinden bir olay ve/veya periyodu medya tarihi açısından ele alarak analitik araştırma becerilerini geliştirmeleri,
• Medya ürünlerini tarihselleştirirken yazı yazma, sunum yapma ve proje yapma becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, Türkiye’de medyadaki güncel konuları politik ekonomi, siyaset ve hukukla bağlantılı olarak anlamak ve analiz etmek için gerekli yetkinliği sunmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bu alt alanların her birini şekillendiren tarihsel olayları ve gerilimleri inceleyerek Türkiye’de medyanın dönüşümünün kilit dönemlerine odaklanacaklardır. Bu ders aynı zamanda çağdaş vaka analizleri üzerine çalışma fırsatı verirken, medya ve iletişim teknolojileri kapsamında gelecekteki olası senaryoları ve potansiyel zorlukları tespit etmede de öğrencilere yol gösterir. Öğrenciler bu ders sayesinde medyaya tarihsel bir perspektif ile bakabilme kapasitesi geliştirirken, bu perspektif ile makale yazma, metin ve multimedya içerik üretme ve sunum yapma becerilerini de geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Türkiye’de Medyanın Gelişimi 2. Yeni Medya Ekolojisinin Zorlukları ve Fırsatları 3. Vaka Analizleri ve Multimedya Grup Projeleri Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. Modül 1 ve 2’nin değerlendirmesi seçilen bir konu veya vaka çalışması hakkında kısa araştırma makaleleri şeklindedir. Bu makale çıktıları bölümümüze ait Cibali Postası internet sayfamızda blog formatında yayınlanacaktır. Modül 3’ün değerlendirmesi genel notun @’ını oluşturur ve öğrencilerden gruplar halinde bir multi-medya projesi üretmeleri istenir ve bu proje sınıfta sunulur. Dersin geri kalan ’lik yüzdesi öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif katılımları üzerinden değerlendirilecektir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12