DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Arama Motorları ve Algoritmalar NMD 415 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Arama motorlarının çalışma prensiplerini ve içerik pazarlaması için arama motorları algoritmalarının önemini kavramaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere arama motoru algoritmalarını analiz etme ve bu bilgileri medya tüketici topluluğunun girdilerine dayalı olarak yorumlama için gerekli temel bilgileri sunmayı amaçlamaktadır. Bu dersi alan öğrenciler arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgili ayrıntılı bilgi ve beceri geliştirecek ve yeni medya iş modellerini desteklemek için stratejiler kullanmayı öğreneceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Arama Motorları Nasıl Çalışır? 2. Algoritmalar ile Çevrimiçi Varlığınızı Arttırın 3. Hedef Kitlenizle Etkileşimi Güçlendirin Değerlendirme üç modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi bireysel bir “deneyim yazısı” şeklindedir (%). İkinci modülün değerlendirmesi, bir grup sunumundan (iki öğrenci) (%). Üçüncü modülde, öğrencilerden bir dijital kampanya tasarlamaları ve yazılı bir rapor hazırlamaları istenmektedir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Gerekli/önerilen tüm okumalar dijital (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) olarak sağlanacaktır.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12