DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik İletişimin ve Halkla İlişkilerin Temelleri PUB 102 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Halkla İlişkilerin ve Stratejik İletişimin temel kavramlarını ve ilkelerini öğrenmeleri,
• Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimini anlamaları,
• Halkla ilişkiler süreçlerinde, global ve yerel düzeyde düşünebilme becerisi kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu giriş dersinde, halkla ilişkilerin ve stratejik iletişimin felsefesi, tarihi, teorileri, öncüleri, tanımları, kavramları anlatılmaktadır. Halkla ilişkilerin önde gelen alanlarının irdelendiği derste, farklı örgütlerde halkla ilişkiler işlevinin rolü ve amaçları, önemli halkla ilişkiler teorilerinin nasıl uygulandığı, gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde incelenmektedir. Ayrıca propaganda, pazarlama, pazarlama iletişimi, markalama, reklam, medyada duyurum, medya okuryazarlığı, kurumsal iletişim gibi bazı ilişkili konular karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar:
    1. Halkla İlişkiler Uygulamaları
    2. Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurumsal İletişim Departmanları
    3. Stratejik Planlama ve Kampanya Öğrencilerin, gerçek halkla ilişkiler vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir.
    Her öğrenciye değerlendirmede payı olan bireysel ödevler verilecektir. Öğrenci grupları, takım projesi olarak, bir halkla ilişkiler kampanyasını hazırlayıp sunacaklardır. Yazılı ve sözlü sunumlar


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    • Public Relations: The Basics by Smith, Ronald D., London: Routledge, 2014
    • Introducing Public Relations: Theory and Practice by Butterick, Keith. London: SAGE, 2011
    • Exploring Public Relations by Ralph Yeomans, Liz Tench, New York: FT Prentice Hall, 2009


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12