DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Sosyal ve Siyasi Konular PUB 103 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden şunlar beklenmektedir;

• Türkiye'de halkla ilişkilerle ilgili temel sosyal, politik ve ekonomik iletişim alanlarını belirlemek
• Türkiye'deki tarihsel sosyal ve politik konular ile çağdaş halkla ilişkiler uygulamaları arasında kritik bağlantılar kurmak
• Yerel ve küresel haberleri eleştirel bir bakış açısıyla takip etme alışkanlığını sürdürülebilir kılmak.
Dersin İçeriği: İletişim profesyonellerinin hem ulusal hem de küresel ölçekte sosyal ve politik konularda sistematik bilgiye sahip olmaları gerekmektedir. Toplumun sosyal ve demografik yapısı, politik ekonomisi, sosyal psikolojisi ve kültürel dokusu hakkında bilgi sahibi olmak, etkili iletişim kampanyaları ve eylem planlarının tasarlanması ve yürütülmesi için gereklidir. Cinsiyet, gençlik kültürleri, sivil toplum, medya ve Türk toplumundaki kutuplaşma gibi alanları eleştirel bir dikkatle inceleyen bu ders üç modülden oluşmaktadır: Kimlikler, Medya kültürü ve Sivil toplum. Her modül üç ila dört hafta sürer ve sonunda bireysel veya grup projesi yapılır. Modüllerin temaları, kampanya tasarımı, siyasal iletişim veya toplumsal faydaya yönelik iletişim gibi iletişim pratiğinin farklı alanlarını kapsayacak şekilde seçilmiştir. İlk modülde, farklı bağlamlarda kimlik inşasına ilişkin çeşitli konuları, tarihe özel bir vurgu yaparak tartışıyoruz. İkinci modül, yanlış bilgilendirmeden haber medyasının ekonomi politiğine ve bilgi-eğlence endüstrisine kadar medya kültürünün çeşitli yönlerine odaklanmaktadır. Son modül bir iletişim alanı olarak sivil topluma odaklanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme yöntemleri arasında dersler (görsel/işitsel materyalle birlikte) ve seminerler (sınıf içi egzersizlerle ve soru-cevaplarla küçük grup tartışmaları yoluyla etkileşimli öğrenci katılımı) yer alır. Üç proje çalışması öğrencilerin her modülü değerlendirmesini sağlayacaktır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Heper, M. and Sayarı, S. (eds.) (2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey, Routledge: London and New York.
    Zürcher, E. J. (2004) Turkey: A Modern History, I. B. Tauris: London and New York.
    Daily newspapers.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12