DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Siyasal İletişim PUB 204 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin
• Siyasi iletişim ve kampanya süreçlerine ilişkin teorik, kavramsal ve tarihsel bir anlayış edinmeleri;
• Küresel ve yerel düzeyde bir halkla ilişkiler alanı olarak siyasi iletişimin önemini anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, siyasi iletişimin teorik ve tarihsel bir değerlendirmesini sunar; siyasi iletişim süreçlerini araştırır ve daha genel olarak fikir, söylem ve iletişimin doğasını yansıtır. Ders, ikna ve propagandayı iletişim biçimleri olarak tartışmak, bunların sosyal ve kültürel etkilerini incelemek ve ikna ve propagandanın günlük konuşmadan sosyal ve politik kampanyalara kadar farklı iletişim örneklerinde nasıl işlediğini analiz etmek için tasarlanmıştır. Ders aynı zamanda siyasi iletişimle ilgili olarak kamu diplomasisi kavramını tanıtır ve küresel ölçekte belirli vakalar aracılığıyla bu kavrama geniş bir genel bakış sunar. Önce bazı sosyolojik teoriler üzerinden kamu kavramı incelenecek ve ardından siyaset biliminde diplomasi kavramı ele alıncaktır. Daha sonra, bu iki kavramın bir araya gelmesini ve çeşitli sonuçlarını anlamaya odaklanılacaktır. Akabinde, kamu diplomasisi kavramına genel bir bakış verdikten sonra, çeşitli tarih ve coğrafyalardaki uygulamalarına ve uygulamalarına bakılacaktır. Son olarak, bu derste halkla ilişkilerin diplomasideki rolünü ve halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve ulus markalaşma arasındaki farkların anlaşılmasına odaklanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersin ayrı yöntemden oluşan 2 haftalık bileşeni vardır; öğretim görevlisi tarafından yönetilen bir giriş oturumu ve ardından haftalık konu tartışmalarına odaklanan öğrenci liderliğindeki sınıf içi egzersiz. Katılım notu yüzde 15 olup sınıf içi tartışmalarla değerlendirilir. Haftalık okumalara ek olarak, öğrencilerden ders konusuyla ilgili siyasi TV dizileri ve belgesel ve / veya uzun metrajlı filmler izlemeleri istenir. Bu örnekler hakkında 250-350 kelimelik mini denemelerle geri bildirimde bulunmaları istenir. Bu, ev ödevinin bir parçası olarak sayılır ve yüzde 30 olarak notlandırılır. Dersin finali, modüllerden biriyle ilgili gerçek hayattaki bir vakayı analiz eden bir rapor şeklinde olacaktır. Öğrenciler vaka analizlerini hazırlarken 1 sözlü sunum yapacak ve notların yüzde 15'ini alacaklardır. Proje raporunun yazılı formu nihai çalışma olarak sayılır ve genel notun yüzde 40'ını oluşturur.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Kenski, Kate and Jamieson, Kathleen. (eds.) 2017. The Oxford Handbook of Political Communication. Oxford University Press.
    McNair, Brian 2017. An Introduction to Political Communication (6th Edition). Routledge.
    Soules, Marshall 2015. Media, Persuasion and Propaganda. Edinburg University Press.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11