DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Retorik ve Topluluk Önünde Konuşma PUB 206 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Retorik ve topluluk önünde konuşmanın kültürel, tarihsel ve toplumsal bağlamların içinde değerlendirilmesi gereken bir iletişim modu olduğunu kavramak
• Topluluk önünde konuşmanın konuşmacı ve dinleyici arasındaki etkileşimden ortaya çıkan bir performans olduğunu anlamak
• Bilgilendirici, ikna edici ya da seremoni konuşması gibi farklı konuşma biçimlerini uygulayarak öğrenmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders ikna sanatını ve topluluk önünce konuşmayı kültürel, tarihsel, siyasi ve toplumsal bağlamlarca çerçevelenmiş bir performans olarak ele alır. Bir iletişim formu olarak kamusal konuşmalar konuşmanın metni, konuşmacı, ve izleyiciler arasındaki etkileşimden doğar ve içinde bulundukları bağlamlar tarafından şekillenirler. Bu farkındalıkla, öğrenciler farklı kaynaklardan okumalar eşliğinde etkili konuşma dilini kullanmaktan aktif dinlemeye kadar konuşma becerilerini geliştirmek için çeşitli fırsatlara sahip olacaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders 3 modülden oluşmaktadır: 1. Kamusal Konuşmanın Temel İlkeleri 2. Retoriğin Temel İlkeleri 3. Retorik ve Kamusal Konuşmanın Sosyopolitik Öğeleri Öğrenciler dönem boyunca 5 bireysel konuşma gerçekleştireceklerdir. Her bir konuşmaya birer proje olarak yaklaşılacaktır. Bu konuşmaların toplam not ağırlığı yüzde 60’dir. Son modülde gerçekleşecek münazara bu nota dahildir ve yüzde 10 ağırlıktadır. Kalan yüzde 30 ağırlık 2 farklı konuşma analizinden gelecektir. Ayrıca derse devam ve katılım yüzde 10’dur.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    DeVito, Joseph, The Elements of Public Speaking, 2000. Longman Publications
    Monaghan, Leila and Jane Goodman, A Cultural Approach to Interpersonal Communication, 2012. IU Press


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12