DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kampanya Tasarımı ve Yönetimi PUB 301 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 10
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Halkla ilişkilerde iletişim kampanyası tasarlamanın kritik adımlarını öğrenmesi
• Halkla ilişkiler kampanyalarında stratejinin önemini kavramaları
• Kampanya tasarlama ve yönetiminde problem tespit ve çözme yetilerini kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere halkla ilişkilerde iletişim kampanyaları oluşturma, yürütme ve değerlendirme konusunda eleştirel ve pratik bir anlayış kazandırmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, halkla ilişkiler uzmanları tarafından kriz iletişimi ve uluslararası halkla ilişkiler gibi halkla ilişkiler uzmanlığı alanlarında ve medya ilişkileri, çalışan ilişkileri, üye ilişkileri, toplum ilişkileri gibi halkla ilişkiler fonksiyonlarında kullanılan strateji ve taktikler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. hükümet ilişkileri, yatırımcı ilişkileri ve tüketici ilişkileri. Aynı zamanda başarılı iletişim kampanyaları tasarlamada önemli adımları, araştırma, bütçeleme ve izleme gibi adımları öğrenecek ve uygulayacaklardır. Bu tür pratik bilgi ve tasarım deneyimine ek olarak, öğrenciler halkla ilişkilerde mevcut örnek olay incelemelerini sınıfta olduğu gibi eleştirel bir şekilde analiz ederek problem çözme becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç evreden oluşmaktadır: 1. Formatif Araştırma 2. Strateji 3. Taktikler ve Değerlendirme Her evrede öğrenciler gruplar halinde bir proje için çalışacaklardır. Her bir proje kampanya tasarımının bir safhasına odaklanacaktır. Evre sonlarında projeler sunum olarak da aktarılacaktır (her biri yüzde 10 – yüzde 5 yazılı rapor, yüzde 5 sunum). Devam ve derse katılım ise yüzde 10 değerindedir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Strategic Planning for Public Relations (2nd Ed.), Smith, R. D.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11