DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İtibar ve Algı Yönetimi PUB 304 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Etkin itibar yönetimi ve algı yönetimi ilkelerini anlaması ve uygulayabilmesi,
• Kurumsal itibar yönetimi süreçlerini iyi yürütmesi, algı yönetimi ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi anlaması,
• Kurum ve markaların itibarını etkileyen önemli durumları; risk ve kriz yönetimi, hedef kitle, paydaş iletişimi ve kamu ilişkileri, medya ile ilişkiler süreçlerini kavraması,
• Algı ve kurumsal itibar yönetimindeki reel vakaları stratejik iletişim bağlamında yorumlayarak çözümlemesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: • Kurumsal itibar ve algı yönetiminin, organizasyonlar içindeki rolü, önemi, etkileri, işleyiş ve çözüm sürecini,
• Stratejik iletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi,
• Kurumsal itibara etki eden, algı yönetimi, risk ve kriz yönetimi süreçlerini içermektedir.
• Öğlenciler bu derste, kurumsal itibar yönetimi ve algı konuları özelinde Türkiye ve dünyadan seçilen örnek vakaları değerlendirecek,
• Ayrıca, öğrenciler dönem boyunca, itibar ve algı etkileyicileri, itibar ve algı yönetimi için teknik ve uygulamalar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulaması Evreler, proje geliştirilecek konuların anlatımını ve gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Power of Communication,The: Skills to Build Trust, Inspire Loyalty, and Lead Effectively - Helio Fred Garcia, 2012


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12