Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Temel halkla ilişkiler sektörlerinin gerekliliklerini öğrenmesi
• Dönem boyunca üç araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmesi ve sunması
• Ekip çalışmasına katılması
• İleri sunum becerileri geliştirmesi
• Çalışmalarında edindiği bilgi ve becerileri endüstriden/akademiden mentorlerle iş birliği yaparak gerçek dünyadaki vakalara uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders üç ana PR sektörüne bölünen modüler bir yaklaşımla tasarlanmıştır. Bu ders, spor iletişimi, halkla ilişkilerde eğlence ve finansal halkla ilişkiler konularında kısa bir tarih, temel tartışma ve gereksinimler sunmaktadır. Ders, öğrencilere belirli halkla ilişkiler sektörlerinde halkla ilişkiler kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi için bir plan verir. Bunu yaparken, ders, öğrencileri başarılı bir PR kampanyası düzenlemenin ve yürütmenin her yönünü içeren bir proje fikri oluşturmaya teşvik eder: Planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçeleme, operasyonlar ve yönetim. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders üç Halkla İlişkiler Sektöründen oluşmaktadır. Her sektör konusu ve dört proje geliştirme evresine ayrılmıştır. Halkla İlişkiler Sektörleri: 1. Spor İletişimi 2. Halkla İlişkilerde Eğlence 3. Finansal Halkla İlişkiler Proje evreleri: 1. Giriş ve Kısa Bir Tarihçe 2. Örnek Vaka İncelemesi 3. Proje Fikri Geliştirme ve Hazırlık 4. Proje Uygulaması Her modülün danışmanı/mentörü seminerler (ders anlatımı şeklinde) verecek ve öğrencilere ilgili sektörde bir araştırma projesi fikri geliştirmek için ilgili okuma materyallerini sağlayacaktır. Öğrenci ve danışman/mentör, seminerler sırasında her hafta için verilen okumaları tartışacaktır. Öğrenciler ve danışmanları/mentörleri, bir proje geliştirmek için ilgili modüldeki belirli vaka çalışmalarını inceleyeceklerdir. Ardından, öğrenciler yaratıcı proje fikirleri hakkında görüşmek üzere danışman/mentör ile görüşecek ve ilgili projenin hazırlığına karar vereceklerdir. Her modülün son aşaması projelerin uygulanmasını ve sunulmasını kapsayacaktır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek