Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Dersi alan öğrencilerden:
• Siyasal PR konusuyla ilgili olarak seçilen veya atanan bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmeleri ve bunu sunabilmeleri;
• Siyasal iletişim ve kampanya yönetiminde uygulanabilir beceriler geliştirmeleri;
• Akademik metin ve proje raporu yazma becerilerini kullanabilmeleri
• Sözlü ve görsel/işitsel sunum becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, medyatikleşme çağında yeni siyasi iletişim biçimlerine ve kampanya sürecine odaklanacaktır. Seçim kampanyası süreçlerinin ve aktörlerinin analizine ek olarak, yeni medya çağında yeni siyasi iletişim biçimlerine özel bir önem verilecektir. Bu ders, halkla ilişkilerde uluslararası veya kültürlerarası iletişimin rolü hakkında bir anlayış sağlar. Ders, iki geniş eksende ele alınmaktadır. Birincisi küreselleşme, uluslararasılaşma ve kültürlerarası iletişimdir. İkincisi, küresel ölçekte halkla ilişkiler ve dijital diplomasidir. Burada halkla ilişkiler üzerine küresel perspektiflere bakılacak ve halkla ilişkiler stratejilerinin dijital bağlamlarda uygulanması incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, ilgili literatür ve araştırma materyallerinin takibi, seminer tartışmaları, vaka analizi analizleri, proje planlama ve uygulama atölyelerini içeren üç aşamadan oluşmaktadır. İlk evre, ilgili kavramları belirlemeye ve yerel ve küresel vakaları analiz etmeye odaklanır. Öğrencilerin vaka çalışmalarına katılımı her hafta kısa denemelerle (yüzde 20) değerlendirilir. İkinci evre, proje tasarımına götüren proje fikri geliştirme ve proje araştırmasına odaklanır. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları beklenir ve katılımları notlandırılır (yüzde 15). Üçüncü evre proje uygulamasına odaklanır. Bu aşamanın başında öğrenciler proje önerilerini sunarlar ve ön çalışmalarını akran tartışmasına açar. Bu aşamanın sonunda bir kez daha sunum yapmaları ve proje geliştirmelerini rapor etmeleri istenir (yüzde 25). Dönem sonunda öğrencilerden final çalışmaları olarak değerlendirilen ayrıntılı bir proje raporu (yüzde 40) sunmaları istenir. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek