Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Bir halkla ilişkiler alanı olarak kurum içi iletişim süreçlerinin nasıl yönetileceğini öğrenmeleri,
• Kurum içi iletişim stratejileriyle çalışan bağlılığını nasıl artıracaklarını anlamaları,
• Kurum içi iletişim projeleri geliştirirken, stratejik, yaratıcı düşünceyi katabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, kurumlardaki iç iletişim süreçlerine odaklanmaktadır. Derste, öğrencilere iç paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma, faydalı ilişkiler geliştirme ve çalışanların bağlılığını artırma yeteneği kazandırmak için örgütsel teoriler, araştırma bilgileri, uygulamalar, güncel konular ve vakalar aktarılmaktadır. Ders, öğrencileri başarılı bir iç iletişim kampanyası düzenlemenin ve yürütmenin her yönünü içeren bir proje fikri oluşturmaya teşvik eder: Planlama aşamaları, zamanlama ve lojistik, bütçeleme, operasyonlar ve yönetim. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders, 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kurum İçi İletişim Konularının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulama Öğrencilerin, çeşitli vakaların irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Öğrenciler, gerçek hayattan vakaları analiz ederek, kurum içi iletişimde bir mükemmellik standardı geliştirmeye teşvik edileceklerdir. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek