DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Farkındalık, Sorumluluk ve Yenilik PUB 403 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, sosyal girişimcilik ve yenilikçilik, kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlara yönelik kapasite ve beceriler geliştirmeleri;
• Katılım, demokratikleşme ve sivil toplum arasındaki ilişkiyi anlamaları;
• Sivil toplumun gelişimini tarihsel bir perspektiften eleştirel olarak değerlendirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sivil toplum, kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal girişimcilik, sosyal yenilikçilik ve aktivizm gibi iletişim konularını, iletişim kampanyalarını, örnek olay incelemelerini, bu alandaki pratik ve teorik çalışmaları içerir. Dünyadaki ve Türkiye'deki STK ve sivil toplumun gelişimine genel bir bakış sağlar, proje yönetimindeki finansman fırsatlarını ve güncel sorunları ve verimli işbirlikleri için iletişim stratejilerini tartışır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders ilgili literatür ve araştırma materyallerinin takibi, seminer tartışmaları, vaka analizi analizleri, proje planlama ve uygulama atölyelerini içeren üç aşamadan oluşmaktadır. İlk evre, ilgili kavramları belirlemeye ve yerel ve küresel vakaları analiz etmeye odaklanır. Öğrencilerin vaka çalışmalarına katılımı her hafta kısa denemelerle (yüzde 10) değerlendirilir. İkinci evre, sivil toplum proje tasarımı için gerekli olan bilgi birikimine odaklanan çeşitli çalıştaylar aracılığıyla gerçekleştirilir. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları beklenir ve katılımları notlandırılır (yüzde 10). Üçüncü evre proje tasarımı, planlaması ve uygulamasına odaklanır. Bu evre öğrencilerin ilerlemesi atölye çalışmaları kapsamında değerlendirilir (yüzde 15). Üçüncü evrenin sonunda öğrenciler proje önerilerini sunarlar ve ön çalışmalarını akran tartışmasına açar. Aşama III'ün sonunda bir kez daha sunum yapmaları, proje geliştirmeleri hakkında rapor vermeleri ve bir etkinlik veya kampanya düzenlemeleri istenir (yüzde 20). Dönem sonunda öğrencilerden final çalışmaları olarak değerlendirilen ayrıntılı bir proje raporu sunmaları istenir (yüzde 45)


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Gerekli ve önerilen tüm kaynaklar KHASLearn ya da Bilgi Merkezinden temin edilecek şekilde dijital/rezerve ders okumaları şeklinde sağlanacaktır.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12