DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Türkiye Sineması RTC 304 Bahar 03+01+00 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Türkiye Sineması üzerine yazılan metinlerle angaje olmaları
• Türkiye Sineması tarihine dair anahtar kavramlar ve akademik tartışmalara angaje olmaları
• Dünyadaki politik, tarihsel, sosyal ve sanatsal bağlamları göz önüne alarak sinema, ulus ve ulusal kimlik arasındaki ilişkiye dair bakış açılarını geliştirmeleri
• Filmciler tarafından kullanılan biçimsel stratejiler ve sinemasal geleneklere eleştirel bir biçimde angaje olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, Türkiye Sinemasındaki anahtar kavramları ve önemli tartışmaları araştırma imkânı verir. Ders sinema ve ulus arasındaki ilişkiyi daha geniş sosyal, ekonomik, politik ve tarihsel bağlamlar ışığında inceleyecektir. Aynı zamanda ders, özellikle son yıllarda, Türkiye'deki film yapımı pratiklerinde yeni ortaya çıkan formların Türk Sineması'na dair algımızı nasıl yeniden şekillendirdiğini sorgulayacak ve bölgenin sinema tarihini özellikle farklı zaman dilimlerindeki prodüksiyon, dağıtım ve gösterim pratiklerine odaklanarak yeniden tartışmaya açacaktır. Tartışılacak konulardan bazıları, Türkiye Sinemasında tarihyazımı, yeni tarihlere duyulan ihtiyaç, Osmanlı Dönemi'nde sinema, Erken Cumhuriyet Dönemi'nde sinemasal pratikler, Türkiye Sinemasında Türler, 1980'lerde yeni sinemasal eğilimler ve 1990'ların ortalarından itibaren ortaya çıkan Yeni Türkiye Sineması'nı kapsamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, Türkiye’deki sinema tarihinin farklı dönemlerindeki temel meseleleri ve tartışmalarını karakterize eden 3 modülden oluşmaktadır. Her modülde, anahtar kavramların yanı sıra, Türkiye’de belli tarihsel dönemlerdeki film yapımlarının özellikleri tanıtılıcak ve öğrenciler kısa yazılı bir makale teslim edeceklerdir. Bu makaleler mentor tarafından değerlendirilecek olup notun yüzde 30’unu etkilemektedir. Bunun yanı sıra öğrenciler 12 hafta boyunca, haftanın konusunu ile ilgili okumalar ve görsel materyallere dair sorular hazırlayacaklar ve bu soruları sınıfta arkadaşlarıyla tartışacaklardır. Bu sorular mentor tarafından değerlendirilmekte ve notun yüzde 20’sini etkilemektedir. Dersin finali, derste tartışılan konuların derinine inen, takım çalışmasıyla geliştirilip tamanlanan, video essay, essay film, kısa belgesel ya da deneysel film formlarında hazırlanabilecek bir kısa görsel-işitsel proje olarak tasarlanmıştır. Öğrencilerin öncelikle final projesi fikirlerini sınıfta pitch etmeleri beklenmektedir ve bu sunumlar notun yüzde 20’sini etkilemektedir. Final projeleri ders notunun yüzde 30’unu etkilemektedir. Dönem sonu notunun geri kalanı, yani yüzde 20’si, final projesiyle değerlendirilecektir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    • Arslan, Savaş. (2011) Cinema in Turkey: A New Critical History. Oxford: Oxford University Press.
    • Suner, A. (2010). New Turkish cinema: Belonging, identity and memory. London, UK: I.B. Tauris.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12