Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Sinema | RTC 434 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Deneysel sinemanın, video-, ve yeni medya sanatlarını derste işlendiği çerçevede öğrenmeleri; • Deneysel işleri, eleştirel bir bakış ile ele almayı yöntemlerini geliştirmeleri; • Deneysel işler üzerine yazma yeteneklerini geliştirmeyi; • Deneysel işler üzerine sunum yapmayı ve tartışma yürütme yeteneklerini geliştirmeyi; • Deneysel işler tasarlamak ve üretmek için yeteneklerini harekete geçirmeyi; • Geliştirdikleri deneysel işlerini yaratıcı bir sunumla takdim etmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, deneysel sinemayı kuramsal, eleştirel, tarihsel ve estetik boyutları açısından incelemeyi amaçlar. Ders öğrencilerin, deneysel film/videonun kuramını ve pratiğini hikâye ve belgesel formlarıyla ile karşılaştırabilmelerini; deneysel film örneklerini estetik açıdan değerlendirebilmek için gerekli eleştirel metotları edinmelerini; 1920`lerden günümüze deneysel imge üretiminin tarihini kavrayabilmelerini; deneysel işler, bunları üreten sanatçılar ve tüketen izleyiciler ile ekonomi ve ideoloji arasındaki ilişkiler ağını inceleyebilmelerini hedefler. Böylece, ders öğrencilere deneysel film/video pratiklerine ilişkin kapsamlı bir bilgi sunarak konuya ilişkin edindikleri bu diskur sayesinde kendi projelerini yaratmalarına da imkân verir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Deneysel sinema, video- ve yeni medya sanatının tarihi evriminin üç aşaması dönem içinde işlenecektir. İlk aşamalarda sanat akımları onların Avrupa ve Amerika deneysel sinemasına izdüşümleri ele alınacaktır. Bu iki aşama endüstriyel, teknolojik ve felsefi, toplumsal, ve kültürel değişimlerin bu kıtalardaki tecrübe edilişlerine koşut olarak işlenecektir. Üçüncü aşama feminist kadın yönetmenleri, yapısalcı filmleri Amerika ve İngiltere örneklerinde ele alacaktır. Son konu olarak yeni medya sanatı ve sanal gerçeklik ile denemelere ayrılacaktır. Öğrenciler haftalık konuları okumak, onlar üzerine yazı yazmak ve sunmakla görevlidirler. Kendi deneysel işlerinin önerilerini 1. Aşama sonrasında hazırlamış olacaklardır. Dönemin iki haftası final projesi olarak deneysel işlerin sunumu için planlanmıştır. Derse devam ve katılım 10 %; 10 hafta okumalar üzerine yazılan ödevler ve onların kısa sunumu 20%; final projeye temel olan deneysel işin 1. aşama sonunda 6. haftada ve 2. aşama sonunda 10. haftada sunulması ve yazılı olarak gönderilmesi 20%; öğretim üyesi tarafında final projenin ve sunumunun değerlendirilmesi 50 % dir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Rees, A.L. (2000). A History of Experimental Film and Video. London: BFI. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Total: | 0 | 0 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |