DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
TV Dizileri RTC 435 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Çeşitli dizilerin senaryo formatlarına aşina olmaları
• Kendi fikirlerini yaratmaları
• Tema, öykü ve karakter geliştirmeleri
• Diyalog yazma ve düzeltme becerileri kazanmaları ve sezon hikayesi ve ilk bölüm senaryosunu da kapsayacak bir final portfolyosu hazırlamaları
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders kendi fikirlerini yaratıp, geliştirip birer televizyon dizisine dönüştürmek isteyen öğrencilere için bir atölye dersi gibi tasarlanmıştır. Öğrencilere çeşitli televizyon senaryo yapıları ile tanıştırmayı ve fikirleri hikayeye döndürme aşamasında ihityaçları olabilecek araçlarları onlara sağlamayı hedefler. Ders dizi yazma sürecinde nasıl ilerlendiğini göstermek dışında yapımda karşılaşılabilecek sorunlar ve olasılıklar ve bunlarla baş etme yöntemleri üzerinde de durur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Üç evrede işlenen bu ders okuma, senaryo analizi, pitching stratejileri ve yoğun yazım seanslarından oluşan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler her evrede temel kavramlarla tanışacak ve bu kavramları uyguladıkları/değerlendirdikleri yazılı projeler sunacaklardır. Danışman, ders kapsamında gerçekleştirilecek olan her proje için dersler/seminerler verecek öğrencilerin proje fikirlerini geliştirmeleri için ilgili okumaları temin edecektir. Danışman ve öğrenciler seminerler sırasında, her hafta için belirlenen okumaları ve proje fikirlerini tartışacaklardır. Öğrencilerin belirlenen tüm okumaları yapmış olarak derslere katılmaları beklenmektedir. Bunun yanında, danışman ve öğrenciler proje stratejilerini geliştirirken, önceden belirlenen dizi senaryosu örneklerini analiz edeceklerdir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Dimaggio, Madeline (2011) Televizyon için Nasıl Yazmalı? İstanbul: Parşömen.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12