DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarım Kuramları VCD 210 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• 1900’den günümüze tasarım etkinliğini belirlemiş kuram, kavram ve söylemleri tanımaları,
• Birbirinden farklı ve değişen tasarım pratikleri üstüne teorik olarak akıl yürütebilme kapasitesini geliştirmeleri,
• Tasarım etkinliği üzerine düşünebilmek için gerekli analitik araçları uygulayabilme becerisini geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders 1900’lerden günümüze tasarım kavram, söylem ve problemleri üzerine okumalar üzerine tartışmalardan oluşmaktadır. Okumalar alanın hem pratisyenleri hem de teorisyenlerinden seçilmiştir. Tasarım sahipliği, evrensellik, sosyal sorumluluk konuları tasarım etkinliği ve söyleminin her zaman parçası olmuştur. Okumalar öğrencileri bu meselelerin çıktığı bağlamlarla tanıştırmayı hedefler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Kuramsal Araçlar ve Anlamlar 2. Kuram Temelli Tasarım/Tasarım Temelli Kuram 3. Tasarlayarak Öğrenmek Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    • Roland Barthes, Mythologies. Farrar, Straus and Giroux, 1972.
    • Leroi-Gourhan, Andre. “Language Symbols,” Gesture and Speech. MIT Press, 1993.
    • Silverman, Kaja. The Subject of Semiotics, Oxford University Press, 1984.
    • Lowenthal, David. The Past is a Foreign Country. 1985.
    • Nelson, Harold G., and Erik Stolterman. 2012. The Design Way: Intentional Change in an Unpredictable World. Second edition. Cambridge, Massachusestts ; London, England: The MIT Press.
    • Grace Lees-Maffei and Rebecca Houze (eds.), The Design History Reader. Berg Publishers, 2010.
    • Ken Smith, Sandra Moriarty, Gretchen Barbatsis, Keith Kenney. Eds. Handbook of Visual Communication, and Media. Lawrence Erlbaum Associates, NJ, London, 2005.
    • Bennett, Audrey. Design Studies: Theory and Research in Graphic Design. New York: Princeton Architectural Press, 2006.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11