Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ekoloji ve Tasarım | VCD 224 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin şu yetileri kazanmaları beklenmektedir: - Görsel iletişim tasarımında ekolojik düşünme ilkeleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmaları. - Ekoloji odaklı tasarımda güncel konular, eğilimler ve metodolojiler hakkındaki anlayışı derinleştirmek için eleştirel tartışmalara ve araştırmalara katılmaları. - Karmaşık ekolojik verileri düzenlemek ve farklı kitlelere etkili bir şekilde iletmek için bilgi ve teknikler edinmeleri. - Gerçek dünyadaki ekolojik zorlukları ele alan yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmek için meslektaşlarıyla işbirliği yapmaları. - Ekolojik tasarım projelerinde teorik bilgiyi pratik uygulama ile bütünleştirmek için kişisel ve kolektif öğrenme deneyimleri üzerine düşünmeleri. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin temel amacı, öğrencileri ekoloji ve tasarımın dinamik kesişimiyle uyumlu projeler belirleme ve geliştirme konusunda desteklemektir. Bir dizi modül aracılığıyla öğrenciler ekolojik algı, sürdürülebilir geleceklerin görselleştirilmesi ve ekolojik verilerin etkili bir şekilde iletilmesi gibi kavramları keşfederler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | |
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Kurs 4 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar 1. Ekoloji ve Tasarımın Temelleri 2. Ekolojik Verilerin İletilmesi 3. Sürdürülebilir Geleceklerin Görselleştirilmesi 4. Ortak Tasarım Projesi Modüller, ekolojik anlayış ile görsel iletişim tasarımı arasındaki boşluğu doldurarak teorik araştırmayı pratik uygulama ile birleştirmeyi amaçlamaktadır. Uygulamalı projeler ve işbirliğine dayalı çalışmalar aracılığıyla öğrenciler, öğrendiklerini gerçek dünyadaki ekolojik zorlukları ele almak için uygular ve yenilikçi tasarım çözümlerinin geliştirilmesiyle sonuçlandırırlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Boehnert, J. (2018). Design, ecology, politics: Towards the ecocene. Bloomsbury Publishing. Ambrose, G. (2015). Design thinking for visual communication. Bloomsbury Publishing. Hörl, E., & Burton, J. E. (Eds.). (2017). General ecology: The new ecological paradigm. Bloomsbury Publishing |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Total: | 0 | 0 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |