DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
1980 Sonrası Türkiye’de Popüler Kültür VCD 227 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
-1980-2010 yılları arasında Türkiye’de popüler kültürü oluşturan belli başlı öğeleri (sinema, müzik, televizyon, futbol, vb.) tanımak;
-1980 sonrası Türkiye’deki sosyopolitik gelişmelerin kültür üretimini nasıl etkilediğini incelemek;
-1980’ler, 90’lar ve 2000’ler olmak üzere 3 on yıla bakarak, bu dönemlerin özgün stillerini anlamak;
-Popüler kültürle ilgili araştırma ve sunum becerilerini geliştirmek;
-Grup çalışması becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Derste her hafta Türkiye’nin farklı bir kültür alanına odaklanılarak bu alanla ilgili karakteristik özelliklerin ve önemli dönüşümlerin izi sürülür. Ödevler aracılığıyla farklı konularda araştırmalar yapılır ve sınıf içi sunumlar
aracılığıyla paylaşılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme teknikleri ders anlatımı, sınıf içi sunumlar ve tartışmalardan oluşur. Değerlendirme ise 2 bireysel multimedya araştırma ödevi ve 1 grup araştırma projesi üzerinden yapılır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    -Suner, A. (2010). “Introduction: Turkish Cinema in Historical Perspective”. In New Turkish cinema: belonging, identity and memory. London; New York: I.B. Tauris.
    -Hayır, C. (2014). “The Turkish Cinema between Its Inception and Downfall: A Historical Overview”. The Journal of International Social Research, Volume: 7 Issue: 35. 804-812.

    -Oncu, A. “The Interaction of Markets and Politics: The Remaking of the Turkish Media Industry in the 1990s”. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies 18(1-2): 11-26.

    -Akkor, A. G. (2006). “Turkish Prime Time Television: Mass Culture and Tabloidization”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (25):57-66.

    -Özgür, İ. (June 2006). “Arabesk Music in Turkey in the 1990s and Changes in National Demography, Politics, and Identity”. Turkish Studies, Vol. 7, No. 2, 175–190.

    -Stokes, M. (1989). “Music, Fate and State: Turkey's Arabesk Debate”. Middle East Report, Sep.
    - Oct., 1989, No.160, Turkey in the Age of Glasnost (Sep. - Oct., 1989), pp. 27-30.

    -Kadıoğlu, D. S. and Özdal, C. S. (2021). “From the streets to the mainstream: Popularization of Turkish rap music”. Turkish Studies, Vol. 22, No. 4, 626–643.

    -Çınar, A. (1999). “Cartel: Travels of German-Turkish Rap Music”. Middle East Report, Summer, 1999, No. 211, Trafficking and Transiting: New Perspectives on Labor Migration (Summer, 1999), pp. 43-44.
    -Yarar, B. (2005). “Hegemonic struggle, the state and popular culture: The case of football in Turkey”. European Journal of Cultural Studies, Vol 8(2) 197–216.

    -Emrence, C. (May 2010). “From elite circles to power networks: Turkish soccer clubs in a global age, 1903–2005”. Soccer & Society, Vol. 11, No. 3, 242–252.

    -Atakav, A. (2009). “Women of Turkey: Feminism and the 1980s' Women's Movement”. The representation of women in Turkish cinema in the 1980s. Southampton Solent University.

    -Ozen, F. (2021). “Changes in Women’s Representations in Turkish Cinema from the 1980s to the Early 1990s”. CINEJ Cinema Journal, Vol 9, Iss 2, Pp 286-320.
    -Kırca, S. (2001). “Turkish Women’s Magazines: The Popular Meets the Political”. Women’s Studies International Forum, Vol. 24, No. 3/4, pp. 457–468.
    -Madra, B. (2008). The Hot Spot of Global Art. Third Text. Jan2008, Vol. 22 Issue 1, p105-112. 8p.

    -Üner Yılmaz, P. (Jan 2021). “A Quest for Curatorial Authority: Beral Madra and The First Two İstanbul Biennials”. Curator, Vol. 64 Issue 1, p99-114, 16p.

    -Eden, X. (2003). An Interview with Vasif Kortun. C Magazine; Summer 2003, Issue 78, p18-21, 4p.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11