Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, sesi bir iletişim aracı, kültürel bir platform ve medya ile toplum üzerine düşünmek için kavramsal bir araç olarak tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görsel odaklı medya kültürü içinde sesli medyanın potansiyelini anlayabilecek ve bunu etkili ve dönüştürücü iletişim için kullanabilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Ses kültürü, medya, kültür ve toplumla ilgili seçili konuları ses ve müzik kullanarak metodolojik bir araç olarak sunar. Haftalık teorik ve pratik derslerin yanı sıra, öğrenciler ses günlükleri ve bir final ses anlatısı üreterek sesi deneyimleyeceklerdir. Bu üretimler, derslerde sunulan çeşitli ve kapsayıcı perspektifler ile desteklenecektir. Öğrenciler, üretimde öznel bakış açılarını kullanmaya ve süreçlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmeye teşvik edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sesi bir iletişim ve tasarım aracı olarak tartışabilme ve kullanabilme
- 2- Ses, medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkileri eleştirel olarak değerlendirebilme
- 3- Temel ses prodüksiyonunun teknik ve performatif uygulamalarında yetkinlik kazanma
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, anlatımlar, dinleme çalışmaları, saha çalışmaları ve ev çalışmaları içerir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders tanıtımı ve yönlendirme |
|
2 |
İletişim aracı olarak ses: Medya, kültür ve toplumda sesin tanıtımı |
|
3 |
Soundscape: Bağlam ve anlam |
|
4 |
Sesin politikaları: Kimlik ve temsil |
|
5 |
Toplumsal cinsiyet ve ses - Konuk Konuşmacı (Begüm Irmak) |
|
6 |
Kayıtlı sesin tarihi: Yeniden üretim ve yeniden araçsallaştırma |
|
7 |
Sesli yayınlar: Telefon, radyo, podcast ve sesli mesaj kültürleri |
|
8 |
Müzik biriktirme: Koleksiyon ve kürasyon |
|
9 |
Streaming: Platformlar, çalma listeleri ve algoritmalar |
|
10 |
Popüler müziğin politikası: Göç ve mobilite üzerine iki örnek |
|
11 |
Ses düzenleme atölyesi - Sınıf içi eğitimler ve ses anlatı projeleri için geribildirimler |
|
12 |
Sesle hikaye anlatmak Bölüm I: Sesli medya |
|
13 |
Sesle hikaye anlatmak Bölüm II: Görsel-işitisel medya |
|
14 |
Sesli anlatı sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek