DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses Kültürü NMD 217 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, sesi bir iletişim aracı, kültürel bir platform ve medya ile toplum üzerine düşünmek için kavramsal bir araç olarak tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, görsel odaklı medya kültürü içinde sesli medyanın potansiyelini anlayabilecek ve bunu etkili ve dönüştürücü iletişim için kullanabilecektir.
Dersin İçeriği: Ses kültürü, medya, kültür ve toplumla ilgili seçili konuları ses ve müzik kullanarak metodolojik bir araç olarak sunar. Haftalık teorik ve pratik derslerin yanı sıra, öğrenciler ses günlükleri ve bir final ses anlatısı üreterek sesi deneyimleyeceklerdir. Bu üretimler, derslerde sunulan çeşitli ve kapsayıcı perspektifler ile desteklenecektir. Öğrenciler, üretimde öznel bakış açılarını kullanmaya ve süreçlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmeye teşvik edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sesi bir iletişim ve tasarım aracı olarak tartışabilme ve kullanabilme
  • 2- Ses, medya, kültür ve toplum arasındaki ilişkileri eleştirel olarak değerlendirebilme
  • 3- Temel ses prodüksiyonunun teknik ve performatif uygulamalarında yetkinlik kazanma
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, anlatımlar, dinleme çalışmaları, saha çalışmaları ve ev çalışmaları içerir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders tanıtımı ve yönlendirme
2 İletişim aracı olarak ses: Medya, kültür ve toplumda sesin tanıtımı
3 Soundscape: Bağlam ve anlam
4 Sesin politikaları: Kimlik ve temsil
5 Toplumsal cinsiyet ve ses - Konuk Konuşmacı (Begüm Irmak)
6 Kayıtlı sesin tarihi: Yeniden üretim ve yeniden araçsallaştırma
7 Sesli yayınlar: Telefon, radyo, podcast ve sesli mesaj kültürleri
8 Müzik biriktirme: Koleksiyon ve kürasyon
9 Streaming: Platformlar, çalma listeleri ve algoritmalar
10 Popüler müziğin politikası: Göç ve mobilite üzerine iki örnek
11 Ses düzenleme atölyesi - Sınıf içi eğitimler ve ses anlatı projeleri için geribildirimler
12 Sesle hikaye anlatmak Bölüm I: Sesli medya
13 Sesle hikaye anlatmak Bölüm II: Görsel-işitisel medya
14 Sesli anlatı sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Papenburg, J. G., & Schulze, H. (2016). Sound as popular culture: A research companion. The MIT Press.
Sterne, J. (2006). The audible past: Cultural origins of sound reproduction. Duke University Press.
Shuker, R. (2012). Popular music culture: The key concepts. Routledge.


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık okumalar ve dinleme materyalleri verilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 1 25
Proje 1 50
Ödev 1 25
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje13030
Ödev21020
Diğer Uygulamalara Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3