Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Python ile Programlamaya Giriş | MBG 309 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | MDBF / Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, karmaşık problem çözme görevleri için algoritmik düşünmeye uygulamalı bir giriş sağlamaktır. Ayrıca, hesaplama ve biyoloji temelli olarak, farklı disiplinlerde problem çözme becerisi ve yetkinliği kazandırmayı hedefler. Öğrenciler algoritma oluşturmayı öğrenecek ve bu algoritmaları Python kodlarına dönüştürebileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | • Programlamayı, bilgisayar dilini ve algoritmaları anlama. • Dilin, bir bilgisayar sistemi parçası olarak önemini kavrama. • Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalara giriş. • Değişkenin ne anlama geldiğini, değişken türlerini ve özelliklerini anlama. • Operatörleri ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler. • Farklı veri türlerini, dizileri (arrays) ve kontrol yapıları ile koşul ifadeleri ve döngüleri anlama. • Python’da organizasyon yapısını öğrenme: fonksiyonlar, modüller. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | İki ara sınav ve Python ile uygulamalı projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hesaplamalı düşünmeye ve bilgisayarlara giriş | Okuma, “Code Runner” |
2 | Linux UYGULAMALI EĞİTİM | LABORATUVAR ÇALIŞMASI |
3 | Algoritmalara Giriş | Okuma |
4 | Programlama, bilgisayar dili ve algoritmaları anlama; bilgisayar dillerinin sınıflandırılması | Okuma |
5 | Değişkenin anlamı; değişken türleri ve özellikleri | Okuma |
6 | Operatörler ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler, veri türleri ve diziler | Okuma |
7 | Kontrol yapıları; koşullu ifadeler ve döngüler | Okuma |
8 | TEKRAR VE ARA SINAV | |
9 | Python'da organizasyon: fonksiyonlar | |
10 | Modüllerle organizasyon ve biçimlendirilmiş giriş/çıkış ve dosya işlemleri | Okuma |
11 | Üst Düzey Fonksiyonlar | Okuma |
12 | Hesaplamalı biyoloji için Python kullanımı; Numpy ve görselleştirmeye giriş | Uygulamalı Çalışmalar |
13 | TEKRAR VE II. ARA SINAV | Uygulamalı Çalışmalar |
14 | PYTHON İLE PROJE | Yardım Dokümanları, “Code Runner” |
“Learning Python” by Mark Lutz and David Ascher printed by O’Reilly Media ISBN 978-0-596-00281-7 |
BİLGİSAYARINIZA PYTHON 3.7 VEYA DAHA YENİSİNİ İNDİRİN · https://www.python.org/downloads/ · https://www.datacamp.com/community/tutorials/python-IDLE · https://www.onlinegdb.com/online_python_compiler · PYTHON TUTOR: http://www.pythontutor.com/visualize.html (Opsiyonel) LINUX işletim sistemi ortamı için CYGWIN’i İNDİRİN · http://www.cygwin.com/ · Web Siteleri MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 5 |
Proje | 7 | 25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Total: | 24 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 7 | 4.5 | 31.5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 151.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 | ||||||||||||
OC6 |