DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Python ile Programlamaya Giriş MBG 309 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: MDBF / Moleküler Biyoloji ve Genetik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı, karmaşık problem çözme görevleri için algoritmik düşünmeye uygulamalı bir giriş sağlamaktır. Ayrıca, hesaplama ve biyoloji temelli olarak, farklı disiplinlerde problem çözme becerisi ve yetkinliği kazandırmayı hedefler. Öğrenciler algoritma oluşturmayı öğrenecek ve bu algoritmaları Python kodlarına dönüştürebileceklerdir.
Dersin İçeriği: • Programlamayı, bilgisayar dilini ve algoritmaları anlama.
• Dilin, bir bilgisayar sistemi parçası olarak önemini kavrama.
• Bilgisayar dillerinin sınıflandırılması ve algoritmalara giriş.
• Değişkenin ne anlama geldiğini, değişken türlerini ve özelliklerini anlama.
• Operatörleri ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler.
• Farklı veri türlerini, dizileri (arrays) ve kontrol yapıları ile koşul ifadeleri ve döngüleri anlama.
• Python’da organizasyon yapısını öğrenme: fonksiyonlar, modüller.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- • Hesaplamalı (computational) problem çözmeyi anlama.
  • 2- • Hesaplamalı düşünme (computational thinking) kavramlarını öğrenme.
  • 3- • Farklı işletim sistemlerine giriş.
  • 4- • Algoritmaların Python programlamasında uygulanması.
  • 5- • Belirli bir amaç için uygun kod kütüphanelerini araştırma, bulma ve kullanma becerisi.
  • 6- • Algoritmaları verimlilik, doğruluk ve açıklık açısından değerlendirebilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İki ara sınav ve Python ile uygulamalı projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Hesaplamalı düşünmeye ve bilgisayarlara giriş Okuma, “Code Runner”
2 Linux UYGULAMALI EĞİTİM LABORATUVAR ÇALIŞMASI
3 Algoritmalara Giriş Okuma
4 Programlama, bilgisayar dili ve algoritmaları anlama; bilgisayar dillerinin sınıflandırılması Okuma
5 Değişkenin anlamı; değişken türleri ve özellikleri Okuma
6 Operatörler ve komutları öğrenme; matematiksel ifadeler, veri türleri ve diziler Okuma
7 Kontrol yapıları; koşullu ifadeler ve döngüler Okuma
8 TEKRAR VE ARA SINAV
9 Python'da organizasyon: fonksiyonlar
10 Modüllerle organizasyon ve biçimlendirilmiş giriş/çıkış ve dosya işlemleri Okuma
11 Üst Düzey Fonksiyonlar Okuma
12 Hesaplamalı biyoloji için Python kullanımı; Numpy ve görselleştirmeye giriş Uygulamalı Çalışmalar
13 TEKRAR VE II. ARA SINAV Uygulamalı Çalışmalar
14 PYTHON İLE PROJE Yardım Dokümanları, “Code Runner”


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“Learning Python”
by Mark Lutz and David Ascher
printed by O’Reilly Media
ISBN 978-0-596-00281-7


DİĞER KAYNAKLAR

BİLGİSAYARINIZA PYTHON 3.7 VEYA DAHA YENİSİNİ İNDİRİN
· https://www.python.org/downloads/
· https://www.datacamp.com/community/tutorials/python-IDLE
· https://www.onlinegdb.com/online_python_compiler
· PYTHON TUTOR: http://www.pythontutor.com/visualize.html

(Opsiyonel) LINUX işletim sistemi ortamı için CYGWIN’i İNDİRİN
· http://www.cygwin.com/

· Web Siteleri
MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Proje 7 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 50
Final Sınavı 1 20
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje74.531.5
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21530
Final Sınavı14848
Toplam İş Yükü (saat):151.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6