Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Duygular ve Popüler Medya | COMM 353 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | NMD108 ve/veya PSIR105 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Duygular sosyolojisi ve antropolojisi alanlarını, duygulanım teorilerini ve bu alan ve teorilerin temel kavramlarını güçlü bir şekilde kavramak. 2. Duygu ve duygulanım kavramları arasındaki teorik yaklaşımsal farklılıkları anlamak 3. Duyguların nasıl psikolojik bir hâl/durum olmadığını, aksine toplumsal olarak nasıl inşa edildiğini göstermek. 4. Duyguların kültürel sözlüklerini ve bu sözlüklere gömülü güç ilişkileri ve hiyerarşileri, popüler medyanın bu bağlamdaki rolü ve bireylerin bunlara nasıl cevap verdiğini incelemek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; sosyoloji ve medya ve iletişim çalışmalarını bir araya getiren disiplinler arası bir ders. Ders; ilk başta duygular sosyolojisi ve antropolojisi ile duygulanım teorilerine bir giriş yapıyor ve duygu araştırmacıları ve duygulanım teorisyenleri arasındaki teorik farklılıkları tartışıyor. Duygu ve duygulanım alanlarının teorik çerçevesi ile geçmişini anlattıktan sonra, ders her hafta bir duygu ya da duygulanıma odaklanıyor; toplumsal olarak nasıl inşa edildiklerini ve bu toplumsal inşanın nasıl toplumsal hiyerarşiler ve eşitsizlikler ürettiğini ve popüler medyanın bu bağlamdaki rolünü tartışıyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sınıf dersleri ve sınıf içi sunumlar, kısa sınavlar (quiz) ve final ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders izlencesi |
2 | Duyguları Doğaldışılaştırmak | Bölüm 1, Emotions in Social Life (eds.), Gillian Bendelow & Simon J. Williams (1988). “Catherine Lutz” What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.), Robert Solomon (2003). 142-152. “Giriş” The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.), Sara Ahmed (2014). |
3 | Duygulanım Teorileri | “Giriş” The Affect Theory Reader (eds.) Melissa Gregg & G. J. Seigworth (2010). “Antonio Damasio” What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.) Robert Solomon (2003). 152-157. “Giriş” Taking-Place: Non-Representational Theories and Geography (eds.) Ben Anderson & Paul Harrison (2010). |
4 | Apatiden Can Sıkıntısına: Bir Demokratikleşme Hikâyesi? | 1 ve 5. Bölümler, Boredom Studies Reader: Frameworks and Perspectives (eds.) Michael E. Gardiner & Julian J. Haladyn (2017). |
5 | Korku ve Yönetimsellik | 3. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed. 2. Bölüm, The Affect Theory Reader (eds.) Melissa Gregg & G. J. Seigworth (2010). |
6 | Aşk ve Yakınlık I | “Giriş,” The End of Love: A Sociology of Negative Relations (2019), Eva Illouz. |
7 | Aşk ve Yakınlık II | 6.Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed. |
8 | Nefret ve Gösteri | 2. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed. |
9 | Utanç ve Toplumsallık | 5. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014), Sara Ahmed. |
10 | Bir Duygulanımsal Atmosfer Olarak Güvencesizlik | 6. Bölüm, A Precarious Game: The Illusion of Dream Jobs in the Video Game Industry, Ergin Bulut (2020). |
11 | Öfke ve Siyasi Mücadele | 12 & 14. Bölümler, Sister Outsider: Essays and Speeches, Audre Lorde (1989). |
12 | Sınıf içi sunumlar | |
13 | Sınıf içi sunumlar | |
14 | Derse Genel Bakış |
Emotions in Social Life (eds.) by Gillian Bendelow and Simon J. Williams What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.) by Robert Solomon The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) by Sara Ahmed The Affect Theory Reader (eds.) by Melissa Gregg and G. J. Seigworth Taking-Place: Non-Representational Theories and Geography (eds.) by Ben Anderson and Paul Harrison Boredom Studies Reader: Frameworks and Perspectives (eds.) by Michael E. Gardiner and Julian J. Haladyn The End of Love: A Sociology of Negative Relations by Eva Illouz A Precarious Game: The Illusion of Dream Jobs in the Video Game Industry by Ergin Bulut Sister Outsider: Essays and Speeches by Audre Lorde |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 10 | 40 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 10 | 1.5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 128 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 |