DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Duygular ve Popüler Medya COMM 353 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar NMD108 ve/veya PSIR105
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Duygular sosyolojisi ve antropolojisi alanlarını, duygulanım teorilerini ve bu alan ve teorilerin temel kavramlarını güçlü bir şekilde kavramak.
2. Duygu ve duygulanım kavramları arasındaki teorik yaklaşımsal farklılıkları anlamak
3. Duyguların nasıl psikolojik bir hâl/durum olmadığını, aksine toplumsal olarak nasıl inşa edildiğini göstermek.
4. Duyguların kültürel sözlüklerini ve bu sözlüklere gömülü güç ilişkileri ve hiyerarşileri, popüler medyanın bu bağlamdaki rolü ve bireylerin bunlara nasıl cevap verdiğini incelemek.
Dersin İçeriği: Bu ders; sosyoloji ve medya ve iletişim çalışmalarını bir araya getiren disiplinler arası bir ders. Ders; ilk başta duygular sosyolojisi ve antropolojisi ile duygulanım teorilerine bir giriş yapıyor ve duygu araştırmacıları ve duygulanım teorisyenleri arasındaki teorik farklılıkları tartışıyor. Duygu ve duygulanım alanlarının teorik çerçevesi ile geçmişini anlattıktan sonra, ders her hafta bir duygu ya da duygulanıma odaklanıyor; toplumsal olarak nasıl inşa edildiklerini ve bu toplumsal inşanın nasıl toplumsal hiyerarşiler ve eşitsizlikler ürettiğini ve popüler medyanın bu bağlamdaki rolünü tartışıyor.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Duyguların toplumsal inşalarının ve popüler medyanın bu inşadaki rolünün anlaşılması.
  • 2- Duyguların içine gömülü toplumsal hiyerarşilerin, güç ilişkileri ve eşitsizliklerin anlaşılması.
  • 3- Duygu ve duygulanımlara ve popüler medyaya eleştirel bir perspektiften bakma kabiliyeti.
  • 4- Duygular ve duygulanımlar üzerine okuma ve yazma kabiliyeti.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf dersleri ve sınıf içi sunumlar, kısa sınavlar (quiz) ve final ödevi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Ders izlencesi
2 Duyguları Doğaldışılaştırmak Bölüm 1, Emotions in Social Life (eds.), Gillian Bendelow & Simon J. Williams (1988). “Catherine Lutz” What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.), Robert Solomon (2003). 142-152. “Giriş” The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.), Sara Ahmed (2014).
3 Duygulanım Teorileri “Giriş” The Affect Theory Reader (eds.) Melissa Gregg & G. J. Seigworth (2010). “Antonio Damasio” What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.) Robert Solomon (2003). 152-157. “Giriş” Taking-Place: Non-Representational Theories and Geography (eds.) Ben Anderson & Paul Harrison (2010).
4 Apatiden Can Sıkıntısına: Bir Demokratikleşme Hikâyesi? 1 ve 5. Bölümler, Boredom Studies Reader: Frameworks and Perspectives (eds.) Michael E. Gardiner & Julian J. Haladyn (2017).
5 Korku ve Yönetimsellik 3. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed. 2. Bölüm, The Affect Theory Reader (eds.) Melissa Gregg & G. J. Seigworth (2010).
6 Aşk ve Yakınlık I “Giriş,” The End of Love: A Sociology of Negative Relations (2019), Eva Illouz.
7 Aşk ve Yakınlık II 6.Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed.
8 Nefret ve Gösteri 2. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014) Sara Ahmed.
9 Utanç ve Toplumsallık 5. Bölüm, The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) (2014), Sara Ahmed.
10 Bir Duygulanımsal Atmosfer Olarak Güvencesizlik 6. Bölüm, A Precarious Game: The Illusion of Dream Jobs in the Video Game Industry, Ergin Bulut (2020).
11 Öfke ve Siyasi Mücadele 12 & 14. Bölümler, Sister Outsider: Essays and Speeches, Audre Lorde (1989).
12 Sınıf içi sunumlar
13 Sınıf içi sunumlar
14 Derse Genel Bakış


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Emotions in Social Life (eds.) by Gillian Bendelow and Simon J. Williams
What is an Emotion? Classic and Contemporary Readings (ed.) by Robert Solomon
The Cultural Politics of Emotion (2nd ed.) by Sara Ahmed
The Affect Theory Reader (eds.) by Melissa Gregg and G. J. Seigworth
Taking-Place: Non-Representational Theories and Geography (eds.) by Ben Anderson and Paul Harrison
Boredom Studies Reader: Frameworks and Perspectives (eds.) by Michael E. Gardiner and Julian J. Haladyn
The End of Love: A Sociology of Negative Relations by Eva Illouz
A Precarious Game: The Illusion of Dream Jobs in the Video Game Industry by Ergin Bulut
Sister Outsider: Essays and Speeches by Audre Lorde


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 10 40
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev11515
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12336
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar101.515
Toplam İş Yükü (saat):128


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4