Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Nefret Söylemindeki Zarar | KHAS 1620 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Hukuk |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1) İfade özgürlüğü ve nefret söylemi ile ilişkili ana kavramların öğrenciye tanıtılması 2) İfade özgürlüğü ve nefret söylemi ile ilişkili ana davaların öğrencilere tanıtılması 3) İfade özgürlüğü ve nefret söylemi alanında sözü geçen ana düşünürlerin tanıtılması 4) İfade özgürlüğü ve nefret söylemi ile ilişkili farklı bakış açıları üzerine öğrencinin düşünebilmesi ve tartışabilmesi konusunda öğrencinin cesaretlendirilmesi |
Dersin İçeriği: | Bu ders, ifade özgürlüğü ve nefret söylemi konusunu felsefesi bir perspektiften ele almayı amaçlamaktadır. Ders içindeki tartışma, demokratik toplumlarda ifade özgürlüğünün korunmasının rolüne odaklanmakla birlikte, bu türden bir toplumun nefret söylemini nasıl ele alması gerektiği üzerine odaklanacaktır. Ders içinde kendisine odaklanılacak sorular içinde şunlar bulunmaktadır: Nefret söylemi nedir? Zarar veren ve rahatsız edici ifade biçimleri arasında anlamlı bir ayrım yapabilir miyiz? Nefret söylemi yasaları demokratik düzenin meşruluğunu zedeler mi? Nefret söylemi yasaları demokratik yapının meşruluğuna zarar verir mi? İfade biçimlerini koruyan yasalar ifadelerin sadece içeriklerini mi korumalı yoksa hakaret içerikli söylem biçimleri de korunmalı mıdır? İfade özgürlüğü mutlak olmalıdır dediğimiz zaman ne demek istiyoruz? Ders içinde ele alınacak ana metin Jeremy Waldron’un The Harm in Hate Speech kitabı olmakla birlikte, ders içinde kendisine değineceğimiz diğer filozoflar arasında John Stuart Mill, Anthony Lewis, ve Ronald Dworkin bulunmaktadır. Başka filozofların da yanı sıra ifade özgürlüğü ile ilişkili bazı davalar üzerinde de tartışma ve incelemeler yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | ● haftalık 3 saatlik dersler ● tartışma ve ana metinlerin okuması ●sunum ve sınıf içi tartışma: mahkeme davaları ve bu davaların ifade söylemi ve nefret söylemiyle ilişkileri üzerine |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İfade Özgürlüğü ve Nefret Söylemi Konusuna Giriş | yok |
2 | İfade Özgürlüğü | Okuma: John Stuart Mill’in “Özgürlük Üzerine” adlı kitabına bakılacak, 1-2. bölümler |
3 | İfade Özgürlüğü | Okuma: John Stuart Mill’in “Özgürlük Üzerine” adlı kitabına bakılacak, 1-2. bölümler |
4 | Freedom of the Thought that We Hate and Harm in Hate Speech | Okuma: Anthony Lewis, Freedom of the Thought that We Hate (2007). Seçkiler. |
5 | Freedom of the Thought that We Hate and Harm in Hate Speech | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 1. |
6 | Edwin Baker and the Autonomy Argument | C. Edwin Baker, “Autonomy and Hate Speech,” in Hare and Weinstein, eds., Extreme Speech and Democracy. |
7 | Edwin Baker and the Autonomy Argument | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 6. |
8 | Ronald Dworkin and the Legitimacy Argument | Ronald Dworkin, Foreword, in Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (Oxford University Press, 2009). Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 7. |
9 | Harm in Hate Speech, Approaching Hate Speech | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 1. |
10 | Why Call Hate Speech Group Libel? | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 3. |
11 | The Appearance of Hate | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 4 |
12 | Protecting Dignity or Protection from Offense? | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 5. |
13 | Toleration and Calumny | Jeremy Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012). Chapter 8. |
14 | Ana davaların tartışılması ve öğrenciler tarafından sunumları |
John Stuart Mill, On Liberty (1869) Anthony Lewis, Freedom of the Thought that We Hate (2007) Jeremey Waldron, The Harm in Hate Speech, (2012) Edwin Baker, “Autonomy and Hate Speech,” Hare and Weinstein, ed., Extreme Speech and Democracy (2009) Ronald Dworkin, Foreword, in Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (2009) |
James Weinstein, “Extreme Speech, Public Order and Democracy,” in Hare and Weinstein, eds., Extreme Speech and Democracy. Joseph Tanenhaus, “Group Libel and Free Speech,” Phylon 13 (1952). Joseph Tanenhaus, “Group Libel,” Cornell Law Quarterly 35 (1949– 1950). Stephen L. Darwall, “Two Kinds of Respect,” Ethics 88 (1977) Stephen L. Darwall, The Second-Person Standpoint: Morality, Respect, and Accountability (Harvard University Press, 2006). Ronald Dworkin, Law’s Empire (Harvard University Press, 1986). Ronald Dworkin, Freedom’s Law: The Moral Reading of the American Constitution (Harvard University Press, 1996). Ronald Dworkin, “A New Map of Censorship,” Index on Censorship 35 (2006). Jeremy Waldron, “The Dignity of Groups,” Acta Juridica (Cape Town, 2008). “General Introduction: Free Speech, Democracy, and the Suppression of Extreme Speech Past and Present,” Extreme Speech and Democracy, ed. Ivan Hare and James Weinstein (Oxford University Press, 2009). Edwin Baker, Human Liberty and Freedom of Speech (Oxford University Press, 1989). C. Edwin Baker, “Autonomy and Informational Privacy, or Gossip: The Central Meaning of the First Amendment,” Social Philosophy and Policy 21 (2004). C. Edwin Baker, “Harm, Liberty, and Free Speech,” Southern California Law Review 70 (1997). Catherina MacKinnon, Only Words, (1993). Timothy C. Shiell, Campus Hate Speech on Trial (1998) Mahkeme davalarından seçkiler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 10 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 2 | 4 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 | ||||||||||||
OC6 |