DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlama Mühendisliğine Giriş BUS 339 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu derste, veriye ve teknolojiye dayalı olarak daha doğru pazarlama kararlarının nasıl alındığı uygulamalı ve pratik bir şekilde anlatılacaktır. Hızla büyüyen bir teknoloji çözümleri şirketi olan sektör ortağıyla iş birliği içeresinde, öğrenciler, müşteriyi anlama, kampanya tasarımı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine yönelik gerçek dünya yaklaşımlarını keşfedeceklerdir.
Etkileşimli dersler, davetli konuşmacılar ve gerçek iş vakalarına dayalı grup projeleri aracılığıyla öğrenciler, müşteri içgörülerini yaratıcı ve etkili pazarlama çözümlerine dönüştürmeyi öğreneceklerdir. Bu ders, pratik deneyim kazanmak, stratejik düşünme becerilerini geliştirmek ve rekabetçi bir pazarlama ortamında öne çıkmak isteyen öğrenciler için idealdir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrencilere pratik uygulamalar ve gerçek dünya problemleri odağında veri odaklı pazarlama stratejileri anlatılacaktır. Pazar bölümlendirme, talep tahminleme, ürün tasarımı ve kampanya geliştirme gibi konular aracılığıyla öğrenciler, müşteri içgörülerini etkili pazarlama eylemlerine nasıl dönüştüreceklerini öğrenirler. Ders kapsamında uygulamalı grup çalışmaları, temel pazarlama analitiği kavramlarına giriş ve sektör uzmanlarıyla etkileşimli oturumlar yer almaktadır. Öğrenciler ayrıca çok kanallı sadakat programları, yapay zeka destekli kampanyalar ve dijital iletişim stratejileri gibi güncel temaları da keşfedecek; ders, gerçek bir iş vakasını simüle eden kapsamlı bir grup projesiyle tamamlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Müşteri içgörüleri ve gerçek dünya iş problemlerine dayalı pazarlama stratejileri geliştirebilecektir.
  • 2- Belirli müşteri segmentlerine yönelik yaratıcı ve uygulanabilir pazarlama kampanyaları tasarlayabilecektir.
  • 3- Gerçek şirket verileri ve içgörüleriyle pazarlama problemlerini çözmek üzere ekip çalışması yürütebilecektir.
  • 4- Pazarlama fikirlerini ve önerilerini iş dünyasına yönelik açık ve etkili bir şekilde sunabilecektir.
  • 5- Sektör iş birlikleri aracılığıyla pazarlama teknolojileri ve uygulamaları hakkında doğrudan deneyim kazanabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri • Etkileşimli Dersler: Pazar bölümlendirme, tahminleme, ürün tasarımı ve kampanya stratejisi gibi pazarlama mühendisliğine ilişkin temel kavramların tanıtılması ve açıklanması. • Sektör Uygulama Oturumları ve Davetli Konuşmalar: Veri odaklı pazarlama uygulamalarına dair gerçek dünya içgörülerinin sektör profesyonelleri tarafından paylaşılması. • Vaka Analizleri ve Sınıf İçi Uygulamalar: Pazarlama kavramlarının gerçek yaşam senaryoları üzerinden grup temelli alıştırmalarla uygulanması. • Grup Projesi ve Final Sunumları: Öğrencilerin şirket verileri ve içgörüleriyle, gerçek bir iş önerisini simüle edecek şekilde pazarlama kampanyası tasarlayıp sunmaları. • Ara Sınav ve Tartışmalar: Kavramsal bilgi ve uygulama becerilerinin ara sınav ve yönlendirilmiş sınıf tartışmaları yoluyla değerlendirilmesi. • Bireysel Çalışma ve Hazırlık: Öğrencilerin, kendilerine verilen okumaları tamamlamaları ve ders dışı zamanlarda tartışmalara ve proje çalışmalarına hazırlanmaları beklenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlama Mühendisliği ve Analitik Yaklaşım -
2 Pazarı Bölümlendirme ve Hedef Pazar Tavsiye edilen okumalar
3 Sektör Uygulaması Tavsiye edilen okumalar
4 Talep Tahminleme Tavsiye edilen okumalar
5 Yeni Ürün ve Hizmet Tasarımı Tavsiye edilen okumalar
6 Sektör Uygulaması Tavsiye edilen okumalar
7 Ara Sınav -
8 Pazarlama Karması Tavsiye edilen okumalar
9 Pazarlamanın Dijital ve Çevrimiçi Dönüşümü Tavsiye edilen okumalar
10 Sektör Uygulaması Yapay Zeka Destekli Kampanyalar ve Pazarlamanın Geleceği Tavsiye edilen okumalar
11 Final Projesi Sunumları Tavsiye edilen okumalar
12 Final Projesi Sunumları (Devamı) Tavsiye edilen okumalar
13 Final Projesi Sunumları (Devamı) Tavsiye edilen okumalar
14 Final Projesi Sunumları (Devamı) Tavsiye edilen okumalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Lilien, G. L., Rangaswamy, A., & De Bruyn, A. (2017). Principles of Marketing Engineering and Analytics. DecisionPro.


DİĞER KAYNAKLAR

Leeflang, P. S., Wittink, D. R., Wedel, M., & Naert, P. A. (2013). Building models for marketing decisions (Vol. 9). Springer Science & Business Media.
Pauwels, K. (2014). It's Not the Size of the Data--it's how You Use it: Smarter Marketing with Analytics and Dashboards. Amacom.
Gokhan Yildirim and Raoul V. Kübler / Applied Marketing Analytics Using R. Sage (2023) 9781529768725


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 1 40
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13226
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12222
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5