DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Programlama ve Biopython MBG 310 Bahar 03+00+02 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: MDBF / Moleküler Biyoloji ve Genetik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, programlamaya girişin üzerine inşa edilecektir. Temel Python bilgisi gereklidir.
Dersin amacı, Python'da yüksek dereceli fonksiyonlar ve yapısal organizasyon anlayışı sağlamaktır. Python'da nesne yönelimi tanıtılacak, ayrıca biopython, numpy ve pandas modülleri ile diğer bilimsel kütüphane ve modüller ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: • Nesne yönelimli programlamayı anlamak.
• Python'da Organizasyon Öğrenimi: sınıflar
• Kalıtım ve yüksek dereceli fonksiyonları öğrenmek
• Modüllerin, numpy ve pandas'ın kullanımı.
• Biopython kullanımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- • Python'da hesaplamalı biyoloji için algoritmalar uygulamak.
  • 2- • Belirli bir amaç için kod kütüphanelerini arama, bulma ve kullanma becerisi.
  • 3- • Algoritmaları verimlilik, doğruluk ve açıklık açısından değerlendirmek.
  • 4- • Python'ın biyolojik problemlere uygulanması.
  • 5- • Python ile protein yapısı ve sekans analizi.
  • 6- • Python ile DNA ve RNA sekans analizi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bir ara sınav ve Python ile uygulamalı projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Python temellerinin tekrarı Okuma, “Code Runner”
2 Yüksek Dereceli Fonksiyonlar LABORATUVAR ÇALIŞMASI
3 Sınıflar Okuma
4 Kalıtım Okuma
5 Dosya okuma ve işleme Okuma
6 Ara dönem tekrarı Okuma
7 Ara dönem tekrarı Okuma
8 Numpy ve Matplotlib
9 Biopython ile DNA işleme
10 Biopython ile Sekans analizi Okuma
11 Proje I Okuma
12 Biopython ile Protein Yapı Analizi Uygulamalı Çalışmalar
13 Proje II Uygulamalı Çalışmalar
14 Pandas veri analizi Yardım Dokümanları, “Code Runner”


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bu dersi birden fazla kitaptan anlatacağım. Bu nedenle herhangi bir ders kitabına ihtiyacım yok. Birincil olarak bağlı kalacağım kitap ise:

“Learning Python”
by Mark Lutz and David Ascher
printed by O’Reilly Media
ISBN 978-0-596-00281-7


DİĞER KAYNAKLAR

BİLGİSAYARINIZA PYTHON 3.7 VEYA DAHA YENİSİNİ İNDİRİN
· https://www.python.org/downloads/
· https://www.datacamp.com/community/tutorials/python-IDLE
· https://www.onlinegdb.com/online_python_compiler
· PYTHON TUTOR: http://www.pythontutor.com/visualize.html

(Opsiyonel) LINUX işletim sistemi ortamı için CYGWIN’i İNDİRİN
· http://www.cygwin.com/

· Web Siteleri
MIT open courseware: Introduction to Computer Science and Programming 6-00


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 10 20
Proje 2 40
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10440
Proje22040
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6