Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Modern gelişim biyolojisinin temel prensiplerini öğrenmek. Hücre farklılaşması, morfogenez, hücre büyümesi ve gelişimi yöneten sinyal yolları başta olmak üzere temel kavramları tanıtmak. Gelişim biyolojiye dair temel yaklaşımlar hakkında (model organizma kullanımı ve deney teknikleri) öğrencileri temellendirmek. Kök hücre biyolojisine giriş seviyesinde aşinalık kazandırmak.Bilimsel makaleleri okumak ve anlamak ve öğrencilere sunum yaptırmak. Öğrencileri aktif öğrenmeye ve bilimsel meraka teşvik etmek. |
Dersin İçeriği: |
Gelişim biyolojisinin tarihçesi ve önemi, erken gelişimsel ve moleküler etkileşimler, vücut eksenlerinin oluşumu, doku homeostazı ve kök hücrelerin işlevi, doku yenilenmesi, gelişimsel bozukluklar, gelişim biyolojisinde kullanılan teknikler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gelişim biyolojisinin tarihçesi
- 2- Gametogenez ve döllenme
- 3- Erken embriyonik gelişim
- 4- Vücutta eksen oluşumu
- 5- Temel sinyal yolakları
- 6- Kök hücreler ve doku homeostazı
- 7- Hücre şekil değişimleri ve hareketlilik
- 8- Rejeneratif biyoloji
- 9- Uzuv gelişimi
- 10- Gelişim bozuklukları
- 11- Gelişim biyolojisinde kullanılan teknikler
- 12- Bilimsel Makale Okuma, Yazma ve Sunum Becerilerini Geliştirme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Açıklayıcı görseller ve pratik hayata dair örnekler de içeren MS-PowerPoint sunumları. Bu sunumlar dersin hemen akabinde Learn platformu üzerinden öğrenciler ile de paylaşılmaktadır. Bilimsel buluş ve makalelerin ders boyunca tartışılması, öğrencilerden bilimsel makale okumaları ve sunmalarının istenmesi. Ders esnasında öğrenciler ile kurulan diyalog. Ders esnasında konu ile alakalı izlenen mekanistik/açıklayıcı videolar. Bu videolar dersin akabinde öğrenciler ile de paylaşılmakta ve tekrar izlemeleri tavsiye edilmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Gelişim biyolojisinin tarihçesi (ÖÇ1) |
|
2 |
Gamet oluşumu ve döllenme (ÖÇ2) |
|
3 |
Erken embriyonik gelişim (ÖÇ3) |
|
4 |
Vücutta eksen oluşumu (ÖÇ4) |
|
5 |
Temel sinyal yolakları (ÖÇ5) |
|
6 |
Kök hücreler ve doku homeostazı (ÖÇ6) |
|
7 |
Midterm |
|
8 |
Hücre şekil değişimleri ve hareketlilik (ÖÇ7) |
|
9 |
Rejeneratif biyoloji (ÖÇ8) |
|
10 |
Uzuv gelişimi (ÖÇ9) |
|
11 |
Gelişim bozuklukları (ÖÇ10) |
|
12 |
Gelişim biyolojisinde kullanılan teknikler (ÖÇ11) |
|
13 |
Öğrenci Sunumları (ÖÇ11) |
|
14 |
Öğrenci Proje Teslimi (ÖÇ12) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek