| Akademik Birim: |
Hukuk Fakültesi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Anayasa/İdare/Rekabet Hukuku derslerini almış olmak tavsiye edilir. |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Son zamanlarda oldukça popüler olan Rekabet Hukuku alanında çalışmayı düşünen öğrencilerin uygulamada çokça ihtiyaç duyacakları usul ve adil yargılanma meseleleri öncelikle teorik perspektifle ele alınacak, akabinde uygulamadan örnekler üzerinde durulacaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Rekabet Hukukunun İdare Hukuku, Anayasa Hukuku ve adil yargılanma hakkıyla kesiştiği konular ele alınacaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Rekabet Hukuku’nda usule ve adil yargılanma hakkına ilişkin temel kavramları ayırt edebilir.
- 2- Rekabet Hukuku’nda usule ve adil yargılanma hakkına ilişkin hukuka aykırılıkları tespit edebilir.
- 3- Rekabet Hukuku temelli yargılamalardaki hukuki sorunları, bunları tespit ve sunma becerisi de kazanarak, çözebilir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Vaka tabanlı eğitim, ders anlatımı, tartışmalar, somut olay analizi, ödev ve sunumlar |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
-Böyle bir derse niçin ihtiyaç duyulduğu üzerine genel giriş - AİHS & iç hukuk ilişkisi - Rekabet Kurulu’nun AİHS & AİHM içtihadı ile bağlı olduğu gerçeği |
|
| 2 |
- AİHM / ABAD ilişkisi - ABAD’ın Vlaamse Balies kararı ve bu kararın Türk hukukuna yansıması |
|
| 3 |
- AİHS & AİHM içtihadının doğru uygulanmasının önemi - Ankara 9. İdare Mahkemesi’nin EKC Lojistik kararından hareketle kötü uygulama örnekler |
|
| 4 |
- Regülatif cezalar ile kabahat cezaları arasındaki farklar -Danıştay’ın ve Rekabet Kurulu’nun yerinde incelemeler sonucu verilen idari para cezalarının regülatif ceza olarak değil kabahat cezası olarak kabul etmeleri ve bunun sonuçları |
|
| 5 |
-AİHM’in fiili karinelere bakışı - Rekabet Kurulu’nun başvurduğu ispat yükünü tersine çeviren ve ispatı çok zor veya imkânsız olan fiili karine örnekleri (özellikle hayatın doğal akışı karinesi ile WhatsApp/e-posta yazışmalarının yerinde incelemeler sırasında silinmesinin içerikten bağımsız olarak yerinde incelemenin engellenmesi/zorlaştırılması olarak kabulü) |
|
| 6 |
-Rekabet Kurulu’nun “delillerin bir bütün olarak değerlendirilmesi” yönündeki yaklaşımı ile bu yaklaşımın gerekçeli karar alma, masumiyet karinesi gibi temel adil yargılanma unsurları karşısında görünümü |
|
| 7 |
- Rekabet Kurulu’nun brifing uygulaması, raportörlerin lehe gördüğü konularda Rekabet Kurulu’nun aleyhe karar vermesi gibi meseleler karşısında silahların eşitliği, çelişmeli yargılama hakkı ve savunma hakkı |
|
| 8 |
- Sözlü savunma sürelerinin kısa tutulması - Avrupa Birliği’ndeki Hearing Officer kurumu |
|
| 9 |
-Önaraştırma / soruşurma süreci boyunca bilgilendirilmeyen bir konuda nihai kararda ihlal sonucuyla karşılaşılması ve bunun İdare Hukuku’ndaki sebep ikamesi kurumuyla ilişkisi |
|
| 10 |
- İdare Hukuku’nda ihmal kurumu - Rekabet Kurulu’nun başka tüzel kişilerin çıkardıkları yönetmelikleri ihmal etmesi ve buna ilişkin uygulamadan örnekler |
|
| 11 |
- İdare Hukuku’nda yetkinin önemi - Yetki unsuru kapsamında uzman yardımcılarının yerinde incelemelere katılımı ve 4054 sayılı Kanun’a aykırı olarak raportörlerin seçimi için Rekabet Kurulu’nun Başkanlık Makamı’nı görevlendirmesi |
|
| 12 |
- Rekabet Kurulu’nun “Adil yargılanma ihlali varsa mahkemeler halleder” yönündeki yaklaşımı |
|
| 13 |
- Anayasa Mahkemesi’nin Ford kararından hareketle yerinde incelemeler bakımından konut dokunulmazlığı hakkı ve hukuka aykırı delil sorunsalı |
|
| 14 |
- Rekabet Hukukunda avukat-müvekkil gizliliğinin kapsamı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
| OC1 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
| OC2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
| OC3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek